نوشته شده توسط : آتلیه کودک

پنینگ دایرهای عازم جالب برای خلق تصاویر دایرهای و جذاب است. از این تکنیک میتوان از کف جنگل برای عکاسی سایهبانی از درختها یا ثبت یک تصویر متفاوت استفاده کرد که ترکیبی دایرهای از رنگها دارد. به کارگیری این تکنیک به ویژه هر زمانی خوب که کنتراست و نوراحسان وجود دارد، چون باعث خلق تصاویری بی همانند میشود.

چطور این پیشه را سپریدن دهید: پنینگ دایرهای شامل پیدا کردن یک نقطه کانونی وچرخاندن آهسته دوربین میشود یعنی چرخاندن آن از سمت عمودی به افقی. برای یک چرخش بی بدیل در پنینگدایرهای، در ضمن میتوانید زوم پنینگ را امتحان کنید. برای اینپیشه باید دوربین خود را در حالت فوکوس دستی قرار دهید و لنزها را بچرخانید، به جایاین که این پیشه را با دوربین انجام دهید. این تکنیک به جای یک تصویر محو دایرهای یک افکتStarburst برپایی خواهد کرد که در آن حرکت به نظر میرسد از مرکز تصویر بیرون آمده است.تم تولد کودک

5) تصاویری انتزاعی از موجها ثبت کنید

تا حال که سعی کردید از تکنیک پنینگ برای ثبت عکس یک موجکاربرد کنید؟ موجهای پن شده میتوانند باعث خلق تصاویر شگفتانگیز و انتزاعی با یک جذابیت هنرمندانه شوند.

چطور این پیشه را سپریدن دهید؟

برای شروع، باید خودتان را در موقعیتی پیمان دهید کهبتوانید از یک زاویه از موجها عکاسی کنید، به جای این که در موقعیت ایستاده یا صاف این شغل راانجام دهید لغایت انحنای موج پیش از این که بشکند را ثبت کنید. برای تنظیمات دوربین،از سرعت شاتر آهسته، معمولا در حدود 30/1 الی 2/1 ثانیه بهره‌گیری کنید چون هرچهسرعت شاتر کمتر باشد، تصویر پایانی انتزاعیتر خواهد بود. سپس یک موج برای فوکوس روی آن را پیدا کنید و تا زمانیکه روی ساحل پهن میشود آن را تعقیب کنید و پیش از این که روی کناره بشکند دکمه شاتر رارها کنید. آتلیه نوزاد 

اگر فرصت داشته باشید، چه بسا بخواهید پنینگ تعدادی پرندهدر حال پرواز را در بعد مقوله موجها امتحان کنید که خویش یک فرصت عالی سایر برای عکاسی است. برای ثبتعکس ها عالی، زمانی که روشنایی در بهترین شدت و حالت خویش پیمان دارد یعنی معمولااوایل بامداد و شب، از موجها عکس بگیرید.

در آخر باید بگوییم اگر میخواهید عکاسی خلاقانه را آزمون کنید، چرا پنینگ را انجام نمیدهید؟ ممکن است کمی چیرگی به آن زمانببرد و بیچارگی به تمرین داشته باشد اما برخلاف چیزی که به نظر میرسد مشکل نیست و نسبتا آن را باید تند یادبگیرید. در واقع با چندی کوشش مستمر خواهید توانست روی این تکنیک مسلط شوید و ازآن برای ثبتعکس ها هیجانانگیز و متفاوتی کاربرد کنید.

 



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

عکس ها انتزاعی از مناظر گوناگون ثبت کنید

پنینگ به چهره افقی راهی عالی برای ایجاد تصاویری شگفتانگیز انتزاعی از مناظر مختلف است. زمانیکه این شغل به حقیقت اتمام شود، این عکس ها یک کیفیت هنری دارند و اغلب اوقاتهمانند به نقاشی هستند. مزارع، دورنمای دریا یا سایر محیطها که کنتراست و بدن رنگی عالی به تصویر اضافه میکنند برای ثبت تصاویر چشم انداز با تکنیک پنینگ ستانی ایدهآل هستند.

چطور این شغل را انجام دهید: با آن که پنینگ در مورد جنبشدادن دوربین است، باید از یک سه پایه استفاده کنید لغایت مطمئن شوید حرکت سر راستاست تا پر تلاطم. همچنین باید از سرعت شاتر آهسته استفاده کنید، چیزی بین 0.5 و 4ثانیه معمولا بهتر پاسخ میدهد. با فوکوس روی نقطهای در سطح افق آغاز کنید سپس به آهستگی به صورت افقی پنینگ دوربین راسپریدن دهید و شاتر دوربین را بعد از شروع حرکت، رها کنید.عکاسی کودک

باید این حرکت را الی زمانی پیوسته دهید لغایت شاتر بستهمیشود. اگر عکس هانهایی بیش از بی گمان نوردهی داشته باشند از یک ضریب اف حقیر مثل f/16 یا یک فیلتر چگالی خنثی برایمسدودسازی مقداری از نور ورودی، استفاده کنید. در ضمن میتوانید در بعد از ظهر عکاسی کنید، یعنی زمانی که شدت روشنایی کمتر استو به عکاس فرمان میدهد مدت طولانیتری دریچه شاتر را باز نگه دارد.برگزاری جشن تولد کودک

3) عکس ها انتزاعی از درختان بگیرید

با آن که پنینگ ستانی معمولا برای عکاسی منظره ایدهآل است، اگر یک سری جستار عمودی هماننددرختان دارید، شدنی است بخواهید پنینگ عمودی را امتحان کنید. این تکنیک مثل با پنینگافقی است که باعث میشود عکس ها شما ظاهری همانند با نقاشی داشته باشد. به کارگیری این تکنیکوانگهی میتواندبه طولانیترکردن اجسام، محو کردن آنها و برپایی یک تصویر شگفتانگیز شاهکار کمک کند.

چطور این شغل را انجام دهید: برای پنینگ عمودی، معمولا بهترین تدبیر به کارگیری حالت Shutter Priority و فوکوس دستی است. در اکثر موارد، باید سرعت شاتری را انتخاب کنید که در نزدیک 1.5 تا 2 ثانیه است. بسته به شدت نور، ممکن است از یک ضریب اف کوچک استفاده کنید الی مدت موعد نوردهی را افزایش دهید. با فوکوس روی ناحیه‎ای در قاعده درختان یا ساقه علف‎ها آغاز کنید و سپس به آهستگی دوربین را به سمت بالا پن کنید، دکمه شاتر دوربین را آزاد کنید و زمانی که به بالای خط درخت رسیدید متوقف شوید 

 

4) تصاویری دایره‎ای محو برپایی کنید



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

معمولا، عکاسی فقط در مورد ثبت تصاویر شارپ، بازدارندگیاز لرزش دوربین، فریز کردن جنبش و ثبت همگی جزئیات است.

گرچه گاهی اوقات، خلاقیت بهایی دارد، یعنی باید از دایرهآرامش خود خارج بیاید و از دوربینتان برای ثبت یادبود ها هنری چندی محو و آبستره یا انتزاعی استفاده کنید.این جاست که تکنیک پنینگ به پیشه میآید یعنی استفاده از حرکت عمدی دوربین برای برپایی تصاویری بی بدیل وشگفتانگیز.سالن تولد کودک 

با آن که اکثر ما میدانیم از پنینگ میتوان برای ثبت حرکت بهره‌گیری کرد، این تکنیک وانگهی برای عکاسی ازاجسام مقاوم یا برپایی تصاویر هنرمندانه و انتزاعی عالی است. آتلیه عکاسی 

اگر به دنبال ایدههای جدیدی برای عکاسی میگردید، پنینگ راهی قطعی برای به جریان انداختن قوه پندار شما است و دراین مطلب هدف داریم 5 تکنیک متفاوت پنینگ را شناسایی کنیم که میتوانید از آن برای ثبت عکس ها هنرمندانهو بی بدیل کاربرد کنید.

1) ثبت حرکت

اغلب اوقات از پنینگ برای عکاسی ورزشی، کودکان در حالتورزش، حیوانات خانگی که تغییر ناپذیر نمیایستند و دوچرخهو خودروهای سریعا در حال تغییر کاربرد میکنند. ولی وانگهی از این تکنیک میتوانید برای عکاسی از فردی در یک چرخ و فلک، روی طاقت یا حتی یک رویپله برقی استفاده کنید.

پنینگ به شما پروانه میدهد موضوع را در فوکوس پیمان دهید، در حالی که در پس گویه خطوط محوی راثبت کنید الی یک گونه حس سرعت به تصویر اضافه شود.

چطور این شغل را سپریدن دهید: برای شروع، باید دوربین خویشرا در حالت عکاسی متوالی قرار دهید که به حالت براکت یا burst نیز شناخته میشود یعنی یک سری تصویر پی به دنبال و با سرعت گرفته میشود.

این گونه عکاسی شکیبیدن ثبت یک تصویر کامل را زیاد میکند. وانگهی از حالت فوکوس دستی بایدبهره‌گیری کنید تا مطمئن شوید فوکوس روی سوژه و نه بعد گویه باقی میماند.

توجه کنید ممکن است بخواهید برای بازدارندگی از لرزش دوربیناز سه پایه کاربرد کنید، سه پایهای که مجهز به یک راز از نوع ballhead است لغایت چرخاندن دوربین سادهتر شود.

سپس دوربین خود را در حالت Shutter priority قرار دهید. سرعت شاتری که باید بهره‌گیری کنید وابستگی به سرعت جنبش جستار خواهد داشت و همچنین این که در چه مسافتی از شما پیمان گفته است.

 

معمولا سرعت شاتر شما بین 1/100 و 4/1 خواهد بود ولی ممکن است بخواهید با  نزدیک  سرعت 60/1 شروع کنید و سپس متعلق به جا قبل بروید.

 

پنینگ را با دنبال کردن موضوع متحرک آغاز کنید، آن‎ را در فوکوس قرار دهید لغایت زمانی که قبل از این که شاتر را خفگی دهید قبل چشمان شما پیمان بگیرد. هرچه سرعت شاتر طولانی‎تر باشد، خطوط محو در پس مقوله طولانی‎تر خواهند بود.



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

فرآیند ثبت عکس ها HDR در گوشی هوشمند کم و بیش مانند با ثبت آن‎ها توسط یک دوربین اختصاصی است یعنی یک سری تصویر با میزان نوردهی متفاوت گرفته می‎شوند الی تضمینی برای بیشترین پهنه دینامیک در یک صحنه باشد. تفاوت کبیر آن‎ها این است که ثبت عکس‎های HDR در یک گوشی هوشمند به لطف بخش نرم‎افزاری به مراتب کمتر پیچیده است. 

به جای ثبت تصاویر جداگانه با میزان نوردهی متفاوت، گوشی هوشمند آن‎ها را همپوشانی و ترکیب می‎کند لغایت بهترین تصویر شکل گیرد. تمامی این کارها از جانب گوشی هوشمند و احتمالا با یک کلیک سپریدن می‎شود. فقط کاری که باید متمایز از خفقان دادن دکمه شاتر تنگنا دهید، اطمینان از این قضیه است که حالت HDR در گوشی فعال شده است.

عکاسی HDR در iOS

دستگاههای اپل سه گزینه متفاوت برای عکاسی HDR دارند که از آن‎ها می‎توان با هر حالت عکاسی عکس ها تغییر ناپذیر کاربرد کرد. این سه حالت عبارتند از روشن، اتوماتیک و خاموش. زمانی که حالت عکاسی HDR روشن است، دستگاه iOS شما به صورد خودکار سه تصویر جداگانه می‎گیرد و آن‎ها را به شکل یک تصویر نهایی ترکیب و روی حافظه گوشی شما اندوخته می‎کند. زمانی که حالت عکاسی HDR را روی اتوماتیک پیمان می‎دهید، دوربین زمانی که متوجه یک صحنه با کنتراست بالا می‎شود به چهره خودکار به حالت HDR عکس می‎گیرد. حالت خاموش همانطور که نام آن نشان می‎دهد عکاسی HDR را غیرفعال می‎کند. 

اما در سیستم‎عامل iOS 11 و نسخه‎های بالاتر از آن، تنها گزینه خاموش و اتوماتیک دیده می‎شوند.برگزاری جشن تولد کودک

نکته: iOS می‎تواند یک تصویر HDR و یک تصویر با نوردهی معمولی را اندوخته کند، برای این منظور باید از تقسیم تنظیمات دوربین گزینه Keep Normal Photo را فعال کنید.

عکاسی HDR در اندروید

اندروید در ضمن حالت عکاسی HDR دارد ولی همش به همین سرراستی نیست. به علت این که شرکت‎های مختلف اپلیکیشن‎های دوربین متفاوت با ظاهری گوناگون دارند، تجربه عکاسی HDR در همگی گوشی‎های اندرویدی به یک شکل نیست. البته فرق زیادی هم هستی ندارد. در اپلیکیشن دوربین گوشی اندرویدی خود، یک حالت عکاسی HDR پیدا خواهید کرد، گرچه گاهی اوقات اسم آن می‎تواند متفاوت و به عنوان مثال «Rich Tone» باشد.

زمانی که در این حالت عکاسی می‎کنید، دستگاه اندرویدی شما سریعا چندین عکس با نوردهی متفاوت می‎گیرد و به صورت خودکار آن‎ها را با یکدیگر ترکیب می‎کند لغایت تصویر HDR نهایی به هستی آید.

فیلمبرداری HDR (HDR video)

امروزه به لطف تولید دوربین‎های فیلمبرداری واقعا قدرتمند و تلویزیون‎های سازگار، امکان ضبط فیلم‎های HDR نیز وجود دارد. اما عکاسی HDR و فیلمبرداری HDR از فرآیند‎های متفاوتی بهره‌گیری می‎کنند. 

با آن که نتیجه نهایی تقریبا  با عکاسی HDR یکسان است، ولی فیلمبرداری HDR به روش‎ متفاوتی انجام می‎شود. به جای این که دوربین چند تصویر بگیرد و آن‎ها را با یکدیگر ترکیب کند، در خود دوربین یا مرحله بعد از تولید، فیلم HDR (معمولا) با یک نوردهی ثبت می‎شود. 

چطور امکان آن هستی دارد؟ دو سرنوشت در این قضیه دخیل هستند یعنی نرم‎افزار و سخت‎افزار. حسگرهای دوربین‎های جدیدتر به نسبت گذشته می‎توانند حوزه دینامیک بیشتری را ثبت کنند. ترکیب تکنولوژی قابل‎ توجه سنسور دوبین با پروفایل‎های رنگی روز به روز توانمندتر قابل بهره‌گیری در ضبط ویدئو باعث می‎شود تصویری به هستی می‎آید که اطلاعات نوردهی و رنگ به مراتب بیشتر دارند که تقریبا  در مرحله پس از پردازش دستیابی به هر طیف رنگی امکان‎پذیر است. آتلیه عکاسی 

همانطور که می‎توانید در مقایسه بالا تماشا کنید، تصویر سمت چپ آشکارا از دوربین بیرون آمده است و با پروفایل تصویر اختصاصی RED گرفته شده است. نما این تصویر یک دست است کم و بیش الی حدی که ظاهری خاکستری رنگ دارد. ولی زمانی که این ویدئو را وارد یک برنامه بعد از فرآوری پیشرفته می‎کنید و تصحیح رنگ (color grading) را سپریدن می‎دهید، پهنه دینامیک و رنگ‎ها آشکار می‎شوند الی تصویری با ظاهر شگفت‎انگیز خلق شود که تا چند سال بازپسین امکان آن هستی نداشت.

 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

3) نرم‎افزار ترکیب عکس HDR. چندین برنامه گوناگون برای این کار وجود دارند ولی محبوب‎ترین نرم‎افزار در بین جامعه عکاسی HDR برنامه Photomatix است که جزو بهترین گزینه‎ها به شمار می‎رود. این نرم‎افزار قدرتمند، سریع و سرشار از امکانات مختلف است اما نسخه Pro آن 99 دلار و نسخه Essentials 39 دلار بها دارد.

یکی سایر از نرم‎افزارهای دوست داشتنی Aurora HDR (89 دلار) است. بی گمان اگر فقط به پیگیری کسب تجربه و محک زدن دنیای  عکاسی HDR هستید این برنامه‎ها ایده‎آل نیستند و برای این تقسیم از کسان برنامه رایگان Luminance HDR را رهنمود می‎کنیم.

این برنامه یکی از توانمندترین و انعطاف‎پذیرترین نرم‎افزارهای HDR با هستی رایگان بودن است. در این نرم‎‏افزار شش الگوریتم متفاوت ترکیب عکس به شما پیشنهاد می‎شود، بنابراین چه بخواهید عکس شما ظاهری سورئال یا واقع‎گرایانه داشته باشد، در هر صورت Luminance تمامی نیازهای شما را برآورده می‎سازد. این برنامه‎ها برای شروع خوب هستند اما به یاد داشته باشید زمانی که سرهم‎بندی تصاویر را سپریدن دادید الی بتوانید روی تصویر پایانی شغل کنید، هیچ مانعی جلوی گذرگاه شما پیمان ندارد که برای دستیابی به افکت‎های اغلب از دیگر نرم‎افزارها بهره‌گیری کنید. 

زمانی که تمامی تجهیزات لازم را فراهم کردید، وقت آن است که بیرون بروید و یک تصویر فک‎انداز، شگفت‎‎انگیز و در حتماً نشنال جئوگرافیک بگیرید! برای گرفتن یک عکس HDR خوب به نکات زیر پروا کنید:عکاسی نوزاد 

•به علت طبیعت HDR و براکتینگ نوردهی، بی گمان به سادگی نمی‎توانید عکس یک جسم متحرک را بگیرید. HDR برای چیزهایی که حرکت می‎کنند نیست. ثابت بودن در این جا قانون اصلی است، پس بیشترین کوشش خویش را برای عکاسی از صحنه‎ای نشان دهید که در آن تحرک در یک بازه زمانی 5 الی 10 ثانیه به شکل قابل توجهی دیده نشود. 

•حواستان به سوژه و صحنه‎هایی که یک کنتراست قابل پروا و بسیار بین نواحی ویس و روشن دارند باشد. گفتن این قضیه از اتمام آن ساده‎تر است چون چشمان ما در حالت طبیعی به چهره HDR عالم گوشه ها-کناره ها را می‎بینند، ولی اگر این گونه صحنه‎ها را شناسایی کنید کاملا در نتیجه نهایی کارساز است. به راستی این گونه عکس ها هستند که از تکنیک‎های بعد از پردازش HDR بیشترین مزیت را می‎برند، چون در غیر این صورت نمی‎توانید در یک تصویر همگی حوزه دینامیک بالا را ثبت کنید.

•اگر کارت حافظه شما به اندازه کافی فضا دارد، با فرمت RAW عکس بگیرید. عکس ها با فرمت JPEG برای کاهش اندازه به شکل قابل توجهی فشرده می‎شوند و این قضیه معمولا منجر به افت قابل پروا جزئیات در تصاویر می‎شود. عکاسی با فرمت RAW از نظر ثبت کیفیت بهتر است، اما سررسید پردازش عکس از سوی دوربین و ثبت آن روی کارت حافظه طولانی‎تر می‎شود. برای دستیابی به بهترین نتایج، از یک کارت حافظه کلاس 10 یا 6 کاربرد کنید، این گونه کارت‎های حافظه حداقل سرعت نگارش سریع‎تری دارند و به کاهش زمانی که دوربین برای ذخیره‎سازی تصاویر RAW پس از دریافت آن‎ها بیچارگی دارد کمک می‎کنند. البته براساس بودجه خویش کارت حافظه‎ای با بیشترین ظرفیت را بخرید.سالن تولد کودک

•مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که این نکات چیزی جز راهنمایی‎ نیستند. با آن که رعایت آن‎ها نتایج خوبی به به اتفاق می‎آورد ولی پروانه ندهید حس اتفاقاً و هنرمندانه شما در عکاسی به واسطه آن‎ها در محدودیت قرار گیرد. شمار زیادی عکس‎های تجربی و آزمایشی بگیرید.

عکاسی HDR با موبایل (Mobile HDR) 

دوربین‎های DSLR و بدون آینه تنها دستگاه‎هایی که می‎توانند عکس ها HDR بگیرند نیستند. امروزه، حتی ساده‎ترین گوشی‎های هوشمند می‎توانند عکس ها HDR شگفت‎انگیزی بگیرند. در حقیقت، هر دو پلت‎فرم اندروید و iOS، حالت‎های عکاسی HDR را در اپلیکیشن‎های پایه دوربین خود دارند، در حالی که اپلیکیشن‎های شخص ثالث همانند Adobe Lightroom نیز مجهز به قابلیت‎های ویرایش HDR هستند.

 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

در این مطلب هدف داریم عکاسی HDR (عکاسی با حوزه دینامیک بالا) را روشنگری دهیم و بگوییم چطور با (تقریبا) هر دوربینی می‎توانید آن را انجام دهید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تا اکنون که سعی کرده‎اید از صحنه‎های با کنتراست بالا عکس بگیرید ولی تصویر نهایی به دلتان نچسبیده است؟ نگران نباشید، گناهکار شما یا حتی دوربینتان نیستید. حتی زمانی که نوردهی عالی انجام شود، نواحی روشن در برخی از صحنه‎ها بیش از کران صریح می‎شوند، سایه‎ها جالب نیستند یا هر دو دشوار وجود دارند.

با آن که تقریبا  ناشدنی است در چنین موقعیت‎هایی شرایط عالی برای عکاسی داشت اما برای آن گذرگاه حل وجود دارد. این دشوار قدیمی را می‎توان از طریق عکاسی HDR برطرف کرد. عکاسی کودک 

عکاسی HDR جیست؟

HDR مخفف کلمه «high dynamic range» به معنی گستره دینامیک بالا است. برای آن تقسیم از افرادی که با این اصطلاح فنی آشنا نیستند باید بگوییم پهنه دینامیک به طور کلی تفاوت بین روشن‎ترین روشنایی و تاریک‎ترین پوشیدن است که می‎توانید در یک تصویر ثبت کنید. زمانی که موضوع از محدوده پهنه دینامیک دوربین فراتر می‎رود، نواحی صریح به حالت شسته شده و سفید رنگ در می‎آیند یا نواحی تاریک به سادگی به حباب‎های بزرگ مشکی تبدیل می‎شوند.

سخت می‎تواند تصویری گرفت که هر دو انتهای این طیف را ثبت کند اما عکاسان با استفاده از تکنیک‎های امروزین عکاسی و نرم‎افزار پیشرفته پس از پردازش برای این قضیه تدابیری در نظر گرفته‎اند. عملا HDR به این معنا است: عکسی با سبک ویژه با پهنه دینامیک غیر عادی بالا که در حالت معمولی با یک عکس نمی‎توان به آن دست پیدا کرد. 

احتمالا شمار زیادی از چنین عکس‎هایی را در پیرامون اینترنت دیدید. بسته به نحوه پردازش عکس‎های HDR، آن‎ها می‎توانند هر چیزی باشند از نمایش ریزبین چیزی که چشمان ما می‎بینند تا عکس ها شگفت‎انگیز سورئال هنری که حقیقت را به یک صحنه رویایی با دقت بالا تبدیل می‎کنند.

نمونه عکس ها HDR زیر بدست Trey Ratcliff گرفته شده‎اند.

نحوه عمل عکاسی HDR به چه چهره است

در ساده‎ترین سطح، یک تصویر HDR واقعا دو (یا سه یا نه) تصویر است که با سطوح نوردهی متفاوت گرفته می‎شوند و سپس یک نرم‎افزار آن‎ها را با یکدیگر ترکیب می‎کند تا یک تصویر بهتر به هستی آید، به نحوی که برخی از دوربین‎ها حتی می‎توانند به حالت HDR عکاسی کنند اما تصویر پایانی معمولا با فرمت JPEG است که به نسبت RAW کیفیت پایین‎تری دارد.بادکنک آرایی

البته اصل ماجرا از این کمی پیچیده‎تر است ولی نه آن‎قدر زیاد. به چهره ایده‎آل، عکاس با تکنیک براکتینگ چند عکس می‎گیرد، یعنی تصاویری که از یک موضوع با سرعت شاتر متفاوت گرفته می‎شوند لغایت گردآور تصاویری با نوردهی متفاوت به هستی آید. (بهترین حالت برای عکاسی HDR استفاده از یک سه پایه و تغییر ناپذیر بودن کامل دوربین است و فضایی که عاری از کالبد ها متحرک باشد.) سپس، عکاس با کمک نرم‎‎افزار بعد از پردازش مترقی می‎تواند تصاویر را با یکدیگر ترکیب کند و تک تصویری به هستی آورد که جستار در بهترین حالت فوکوس و نوردهی پیمان دارد. 

تصاویر ذیل را برای شیوه عمل عکاسی با پهنه دینامیک بالا بررسی کنید.

چطور یک تصویر HDR بگیرید

پیش از این که بخواهید یک تصویر HDR شگفت‎انگیز بگیرید، به چند چیز احتیاج دارید، پیشنهاد ما تهیه امکانات پایین است.

1) یک دوربین، ترجیحا با توانایی براکتینگ نوردهی خودکار (AEB – Auto Exposure Bracketing). امکان انجام این گونه عکاسی بدون هستی قابلیت AEB وجود دارد اما باید تنظمات دوربین خود را بین هر مرتبه عکاسی به صورت دستی تنظیم کنید برآیند اینکه شایستن این که دوربین را تکان دهید بسیار می‎شود و مقدار زمان لازم برای اخذ سری عکس‎ها بالا می‎رود و فلذا احتمال جابه‎جایی سوژه یا تغییر موقعیت آن اغلب می‎شود. 

اگر تصاویر شما در یک ردیف قرار نگیرند، تصویر HDR نهایی ظاهر عجیبی خواهد داشت.

2) یک سه پایه یا هر نوع دست موزه دیگری که دوربین را تغییر ناپذیر نگه دارد. اگر الزامی است می‎توانید به صورت دوربین روی دست عکس بگیرید، اما احتمالا بعدا در تراز‎بندی عکس ها به مشکل بر می‎خورید، فلذا برای به دست آوردن بهترین نتایج بی گمان به کارگیری یک سه پایه را پیشنهاد می‎کنیم. درست است که برخی از برنامه‎های نرم‎افزاری HDR مجهز به قابلیت‎های ترازبندی تصویر هستند ولی آن‎ها همواره به بهترین شکل عمل نمی‎کنند، پس احتیاط شرط عقل است تا کاری کنید دوربینتان تغییر ناپذیر بماند. 

 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

 

چگونه یک ماسک روشنایی را اعمال کرده و به کار ببریم

حالا که ماسک ها را داریم، بیایید نحوه به کارگیری آنها را تعلیم دهیم. همانطور که پیشتر گفتم، می توانید ماسک های روشنایی را به هر لایه یا دسته جمعی که بتوان از یک ماسک لایه بر روی آن کاربرد کرد، اعمال کنید؛ از دسته لایه های یکپارچه کردن  شده (merged layers)، لایه های تنظیماتی، گروه ها، اشیاء هوشمند یا اسمارت آبجکت ها و غیره.

 

 حال که این تقسیم به کاربرد و استعمال ماسک های روشنایی ایجاد شده می پردازد، پروانه دهید یک سناریو بسیار سودمند و کاربردی سایر نیز مطرح کنیم. ماسک های روشنایی در ترکیب نوردهی (ترکیب چند عکس با نوردهی مختلف) هم بسیار کاربردی هستند. یک سناریو عکاسی را برای نمونه فرض کنید. از یک جنگل با دو نوردهی مختلف عکاسی کرده اید، یک نوردهی برای آسمان، و دیگری برای قبل زمینه. برای یکپارچه کردن  یا ترکیب این عکس ها، شما باید تقدیر آسمان را ماسک کنید. برپایی ناحیه انتخابی یا Selection روی آسمان در چنین عکسی که روشنایی یا تقدیر های صریح در لا به لای درختان پراکنده است یک دردسر و سخت کبیر می باشد که به نظر می رسد به صورت دستی اصلا ممکن نباشد (یا نتیجه طبیعی نمی شود و از عقیده تکنیکی عکس شما نشت روشنایی خواهد داشت). اما شما به کمک ماسک Luminosity می توانید تُن های روشن (هایلایت ها – سرنوشت های روشن) عکس تان را خیلی راحت تر و دقیق تر انتخاب یا سلکت نمایید. انشاالله در کتاب «ترکیب نوردهی» که در آینده منتشر خواهیم کرد به کارگیری ماسک های نور در موارد متعددی را تعلیم می دهیم. آتلیه عکاسی 

ماسک های روشنایی - انتخاب ریزبین در فتوشاپ

من می خواهم تقدیر های تاریک تر این تصویر را صریح کنم، اما هایلایت ها را دست نخورده باقی بگذارم.

برگزاری جشن تولد کودک

یک سناریوی پردازش معمول این است که قبل گویه کمی بیش از حتماً تاریک است، در حالی که آسمان خیلی خوب نوردهی شده است. ما می توانیم با افزایش نوردهی با به کارگیری یک Curves Adjustment (تنظیمات منحنی) این سخت را برطرف کنیم. اما به کارگیری Curves Adjustment بدون یک ماسک نه تنها سایه ها، بلکه تقدیر هایی که به احسان نوردهی شده اند را نیز صریح خواهد کرد.

 

بنابراین بیایید از ماسک Darks بهره‌گیری کنیم.

 

کلید Ctrl/Cmd را زیر نگه داشته و بر روی تصویر بندانگشتی کانال Darks کلیک کنید الی انتخاب پرکار شود. (وقتی مورچه های در حال رژه رفتن را ببینید، می فهمید که پرکار شده است.)

 

وقتی انتخاب فعال شد، یک لایه تنظیمات Curves بسازید. از آنجا که گزینش فعال است، ماسک روشنایی Darks به ماسک لایه Curves اعمال خواهد شد. هر تنظیماتی که بر روی این لایه ویژه اعمال کنید، فقط بر قسمت های نشانه داده شده با رنگ سفید بر روی ماسک کارایی خواهد گذاشت.

 

اکنون منحنی را رو به بالا بکشید تا سرنوشت های تاریک روشن شوند. شما می توانید با شیفت (shift) کلیک کردن بر روی ماسک لایه، ماسک را پرکار و غیر پرکار کنید تا تنظیمات را با هستی ماسک و بدون آن ببینید. (تفاوت زیادی ایجاد می کند.)

 

ماسک های روشنایی - گزینش دقیق در فتوشاپ

با اعمال ماسک روشنایی

 

ماسک های روشنایی - برگزیدن ریزبین در فتوشاپ

بدون اعمال ماسک روشنایی

 

ننتیجه گیری

این فقط احد از راه هایی است که می توانید از ماسک های روشنایی کاربرد کنید. هنگام پردازش یک تصویر، من چندین بار با انواع تنظیمات از آنها کاربرد می کنم. حتی می توان از آنها برای ترکیب چندین تصویر بهره‌گیری کرد.

 

و گرچه پلاگین های دیگر می توانند این روند را برای شما اتوماتیک کنند، اما واقعا نخست باید یاد بگیرید که چطور آنها را به صورت دستی برپایی کنید. فهم نحوه پیشه آنها فهمیدن این که چطور و چه هنگام باید از آنها بهره‌گیری کنید – و چه هنگام استفاده نکنید – را راحت تر می کند.

منبع:
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

انتخاب ریزبین در فتوشاپ، چیزی است که زیاد به کار عکاسان می آید. اگر پیشتر خواسته باشید، ناحیه ای در عکستان را به چهره دستی برگزیدن یا سلکت کنید و تنظیمات یا تغییراتی را روی آن اعمال نمایید، حتما متوجه سخت بودن این قضیه شده اید – حال اگر این ناحیه تقدیر روشن عکس مثل آسمان باشد که دیگر تکلیف صریح است! ماسک های نور یا Luminosity masks در اینجا به کمک عکاسی می آیند لغایت بتواند یک برگزیدن ریزبین در فتوشاپ اتمام دهد، آن هم بر بنیاد نور و تاریکی، که این ماسک نور را به گرد از بهترین روش های سلکت یا برگزیدن در فتوشاپ تبدیل می کند.

قبل از این که نگاهی به به کارگیری ماسک های روشنایی بیاندازیم، باید ببینیم چطور می توانیم آنها را برپایی کنیم. شما می توانید این کار را به صورت دستی یا با به کارگیری یک پلاگین سایر سپریدن دهید. من به شدت توصیه می کنم که قبل از استفاده از یک پلاگین برای سرعت بخشیدن به روند پیشه خود، یاد بگیرید که چطور آنها را به چهره دستی ایجاد کنید.عکاسی نوزاد 

 

آموزش برگزیدن دقیق در فتوشاپ: چگونه ماسک های Luminosity یا روشنایی را ایجاد کنیم

بیایید یک ماسک «روشنایی ها» بسازیم، که تقدیر های صریح تصویر را گزینش می کند، ولی تُن های وسط (midtones) و تقدیر های تاریک را دست نخورده باقی می گذارد. به یاد داشته باشید که این گسترده ترین ماسک نور است، و شما احتمالا باید آن را تنظیم کنید الی پیکسل های خاص تری را قصد پیمان دهد. (یک وقت سایر در این باره اغلب گفتگو می کنم).سالن تولد کودک

 

با باز کردن یک تصویر در فتوشاپ کار را شروع کرده، و این مراحل را برای برپایی ماسک تعقیب کنید:

 

۱ – کلید Ctrl/Cmd را زیر نگه داشته و بر روی تصویر بندانگشتی RGB در سربرگ Channels کلیک کنید. الان باید مورچه های در حال رژه را در اطراف چندین دسته از تصویر خویش ببینید.

 

۲ – با کلیک کردن بر روی آیکون Save Selection as channel گزینش خود را ذخیره کنید. انتخاب شما به عنوان یک کانال و با نام Alpha 1 ذخیره می شود.

 

۳ – بر روی اسم کانال خود «Alpha 1» دابل کلیک کرده و نام آن را به «Brights 1» تغییر دهید.

 

۴ – کلید Ctrl/Cmd را ذیل نگه داشته و کلید D را خفقان دهید تا گزینش شما از حالت گزینش خارج شود.

 

زیاد سخت نیست، نه؟

 

ماسک های نور - انتخاب ریزبین در فتوشاپ

ماسک Brights 1 به این شکل است.

 

خب حالا می خواهیم ماسک «تاریکی ها» را برای انتخاب تُن ها تاریک عکس بسازیم. روند ساخت این ماسک الی بی گمان زیادی مثل «ماسک نور ها» است که بالا تعلیم دادیم، با این تفاوت که باید برگزیدن را برعکس کنیم:

 

۱ – کلید Ctrl/Cmd را زیر نگه دارید و بر روی تصویر بندانگشتی RGB در سربرگ Channel کلیک کنید.

 

۲ – کلیدهای Ctrl/Cmd و Shift را ذیل نگه دارید، و کلید I را اختناق دهید الی گزینش برعکس شود.

 

۳ – انتخاب را اندوخته کنید.

 

۴ – بر روی اسم جدید کانال دابل کلیک کرده و آن را به «Darks 1» تغییر دهید.

 

۵ – کلید Ctrl/Cmd را ذیل نگه داشته و کلید D را اختناق دهید الی گزینش شما از حالت گزینش بیرون شود.

 

ماسک های نور - برگزیدن دقیق در فتوشاپ

ماسک Darks 1 به این شکل است.

 

در آخر، ماسک «Midtones» را خواهیم ساخت. روند ساخت این احد کمی با دو ماسک اول متفاوت است.

 

۱ – کل تصویر را سلکت یا برگزیدن کنید (کلید Ctrl/Cmd را ذیل نگه داشته و کلید A را فشار دهید).

 

۲ – Brights 1 را متعلق به ناچیز کنید (کلیدهای Ctrl/Cmd و option/alt را ذیل نگه دارید، و بر روی تصویر بندانگشتی کانال «Brights 1» کلیک کنید).

 

۳ – Darks 1 را متعلق به کم کنید (کلیدهای Ctrl/Cmd و option/alt را ذیل نگه دارید، و بر روی تصویر بندانگشتی کانال «Darks 1» کلیک کنید).

 

۴ – گزینش را ذخیره کرده و اسم کانال جدید را به «Midtones 1» تغییر دهید.

 

ماسک های روشنایی - گزینش ریزبین در فتوشاپ

ماسک Midtones 1 به این شکل است.

 

اکنون ما سه ماسک روشنایی پایه را برپایی کردیم. این روند شدنی است در نخست گیج کننده به نظر برسد، ولی خیلی زود ساختن ماسک ها برایتان به راحتی شمردن یک، دو، سه خواهد شد.

منبع:
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
ماسک های نور (Luminosity masks) فتوشاپ چیستند و چه کاربردی دارند؟ آیا تا کنون قبل آمده بخواهید قسمتی از عکس را در فتوشاپ انتخاب یا سلکت نمایید؟ این ماسک ها به انتخاب ریزبین در فتوشاپ کمک می کنند – برای نمونه گزینش یا selection آسمان در عکس. شما می توانید سرنوشت های صریح یا سرنوشت های تاریک و حتی تُن های وسط عکس تان را با استفاده از ماسک های نور انتخاب یا سلکت کنید و کاری روی آن انجام دهید. ماسک های روشنایی، که به صورت ماسک لایه استفاده می شوند، از بهترین شیوه های انتخاب یا سلکت در فتوشاپ هستند و برای روند بعد پردازش عکاسی شما زیاد مفید هستند. برای نمونه می توانید سرنوشت های تاریک تر یک تصویر را روشن کرده، اما هایلایت ها را دست نخورده باقی بگذارید. بعد حتما در پیوسته این آموزش فتوشاپ برای عکاسان با ما همراه شوید.
پس پردازش می تواند یک تصویر را بسازد یا آن را ویران کند. اعمال یک تنظیمات یا تغییر کوچک، اگر به راستی بهره‌گیری نشود، می تواند تصویر شما را ویران کند.
یک اشتباه رایج که من در پس پردازش یا ویرایش عکس ها می بینم، اعمال تمام تنظیمات به چهره کلی (یعنی به کل تصویر) است. این چیزی است که ما به ندرت می خواهیم، که به همین دلیل است که معمولا به جای اسلایدر Exposure، از اسلایدرهای Highlights و Shadows لایت روم برای تنظیم نوردهی بهره‌گیری می کنیم. و هنگامی که تصویر خویش را به فتوشاپ می بریم، می توانیم تکنیک ها و تنظیمات پیشرفته تری را اعمال کنیم.بادکنک آرایی
 
شما بیش از همیشه باید بدانید که چطور این تنظیمات را به حقیقت اعمال کنید. 
 
و اینجاست که ماسک های روشنایی وارد کار می شوند.
 
ماسک های روشنایی یا Luminosity masks فتوشاپ چه هستند؟
اگر هر یک از مقالات قبلی مرا خوانده باشید، ممکن است دیده باشید که در آنها در باره «پس پردازش انتخابی –selective post-processing» صحبت می کنم – اعمال تنظیماتی که به جای همه تصویر، تنها بر تقدیر های خاصی تاثیر می گذارند.
 
ماسک های روشنایی - انتخاب دقیق در فتوشاپ
ماسک های Luminosity یا ماسک های روشنایی، انتخاب ها یا سلکشن هایی (selections) بر پای بست، میزان نور یک پیکسل هستند. این بدین معنی است که شما می توانید به طور ریزبین فقط پیکسل های روشن، تاریک یا حائز تُن میانه را انتخاب یا سلکت کنید. ما می توانیم این برگزیدن ها را طوری تنظیم کنیم که فقط بر صریح ترین سرنوشت های پیکسل های صریح یا تاریک ترین تقدیر های پیکسل های تاریک تاثیر بگذارند، و از آنها به عنوان ماسک های لایه یا Layer mask برای تنظیمات خویش کاربرد کنیم.
 
از آنجا که آنها بر پای بست، نور پیکسل هستند، ما می توانیم انتخاب های زیاد دقیقی داشته باشیم که فقط پیکسل های خاصی را قصد پیمان دهند. داشتن یک برگزیدن ریزبین در فتوشاپ به این معنی است که از اثرات مصنوعی ناخواسته ای که در غیر این چهره ممکن است تجربه کنیم، دوری می کنیم.
 
ماسک های نور در فتوشاپ در یک لیست یا منو پیمان ندارند (هرچند پلاگین های دیگر غیر از پلاگین های فتوشاپ می توانند این روند را اتوماتیک کنند). بلکه شما باید آنها را به صورت دستی با برپایی گزینش هایی بر بنیاد کانال های RGB بسازید.
 
چگونه از ماسک های روشنایی کاربرد کنیم
حالا که فهمیدید این ماسک ها چه هستند، نکته بعدی که باید بدانید این است که چطور از آنها کاربرد کنید. همانطور که احتمالا می دانید، آنها خودشان تصویر را تنظیم نمی کنند. بلکه یک ناحیه انتخابی یا selection هستند که می توانید به هر لایه یا گروهی که بتوان بر روی آن از یک ماسک لایه کاربرد کرد، اعمال کنید.
منبع:


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

5) به هنگام شفق صبحگاهی و ساعت طلایی عکس بگیرید

چه کسی رنگ‎های اشباعی که غروب و طلوع خورشید به وجود می‎آورند را همنشین ندارد؟ در سررسید ساعت زرین (به ساعات اولیه پس از طلوع خورشید و چند ساعت قبل از غروب آفتاب گفته می‌شود) عکس‎های خود را بگیرید و انتظار تولید تصاویری با رنگ‎های غنی و شفاف را داشته باشید.

از طرفی حتی می‎توانید از زیبایی شفق صبحگاهی (ساعت آبی – لحظاتی پیش از طلوع خورشید و پس از غروب خورشید) استفاده کنید لغایت تصاویری با رنگ‎های آبی فوق‎العاده زیبا بگیرید. از سوژه خویش بخواهید در امتداد این خط سحرانگیز افق پیمان گیرد تا یک عکس سیلوئت (silhouette) فوق‎العاده زیبا و دراماتیک ثبت شود. 

6) به شکل افقی عکس بگیرید

یک قانون خوب در عکاسی این است که به شیوه‎ای که کسان عالم را می‎بینند یعنی به صورت ستانی و با دیدی وسیع، عکس بگیرید. تصاویری که به این حالت گرفته می‎شوند را بهتر می‎توان در اینستاگرام برش زد.

7) به سوژه  نزدیک  شوید

آیا جزئیات ریزتر شما را به شوق می‎آورد؟ اگر می‎خواهید بافت پیچیده‎ای که کشف می‎کنید را از طریق عکاسی ماکرو ثبت کنید، از قابلیت زوم دیجیتال گوشی هوشمند خود استفاده نکنید چون به ظاهر عکس شما حالت دانه ‎دانه (grainy) می‎دهد.

به جای آن، الی می‎توانید به سوژه  نزدیک  شوید. مقاوم بایستید و در نمایشگر تصویر خود روی بخشی که می‎خواهید روی آن فوکوس کنید، آهسته ضربه بزنید. حواستان به زمان تاخیر شاتر دوربینتان باشد و پس از دریافت عکس  دوربین  را بی درنگ جابه‎جا نکنید. برای پروا بیشتر، آرنج خویش را روی یک میز بگذارید یا گوشی‎تان را به دیوار تکیه دهید.

8) صحنه عکاسی‎تان را قاب‎بندی کنید

به پیگیری قاب‎های طبیعی و خطوط هدایت‎گر بگردید که می‎توانند به عکس‎های شما عمق اضافه کنند. این کالبد ها چه در بعد مقوله و چه قبل زمینه قرار گرفته باشند رویت بیننده عکس‎های شما را به سمت نقطه کانونی هدایت می‎کنند.  کیک تولد 

9) به پیگیری تقارن بگردید

تقارن را باید مترادف زیبایی بدانیم. چشم خویش را به نحوی تعلیم دهید که به پیگیری ترازمندی بگردند، برای این کار یک خط خیالی را یکراست میان تصویر بکشید و رسیدگی کنید آیا دو طرف با یکدیگر متقارن هستند یا نه. به تعقیب ساختمان‎ها، پل‎ها و دیگر بناهای باشکوه معماری بگردید که از عقیده زیبایی عالی هستند. با قرار دادن سوژه‎تان دقیقا در وسط، پویایی و تعادل تصویر را حفظ کنید.  

10) بهترین شرایط را برای گوشی هوشمندتان فراهم کنید

مهم نیست چه زمانی، کجا یا چطور تصمیم می‎گیرید با گوشی هوشمند خویش عکس بگیرید، دائم مطمئن شوید که گوشی‎تان در بهترین شرایط خویش پیمان دارد.

به نکاتی مثل شارژ کامل آن دقت کنید و مطمئن شوید لنزها تمیز است، یعنی هر گونه نشانه انگشت، چربی و آلودگی را منزه کنید که بزرگترین دشمنان کیفیت تصاویر شما محسوب می‎شوند.

همچنین، حواستان باشد فضای خالی به اندازه کافی روی گوشی وجود دارد الی بتوانید تصاویری با بالاترین کیفیت شدنی بگیرید. بی گمان این خواسته شما نیست که در حال عکاسی ناگهان متوجه شوید دوربین باتری شما در حال تمام شدن است یا جای کافی برای ذخیره‎سازی عکس ندارید.آتلیه عکاسی کودک

آماده‎سازی شرایط عکاسی و ترکیب‎بندی عکس دوش به دوش هم قرار می‎گیرند. با رعایت نکات بالا دائم حاضر خواهید بود لحظاتی را ثبت کنید که در اینستاگرام با پروا فوقانی مقابل شوند و تمامی این کارها را با گوشی موبایل قابل اعتماد خویش اتمام دهید.

 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

با ثبت عناصر بی همتای آن محیط مشابه غذا، نوع پوشش، اماکن مهم در تصاویر خویش جنبه‎های بصری عکس ها را افزایش دهید و نزاکت آن مکان را متمایز کنید و به سایرین پرتو دهید.

3) از زوایایی متفاوت عکس بگیرید

قبل از اختناق دادن دکمه شاتر  دوربین  اندیشه کنید. برده این وسوسه نشوید که چندین عکس سریعا بگیرید که در سرانجام همه آن ها با یکدیگر فرقی ندارند. همه صجنه را دلخواه قرار دهید و موعد برگزیدن پرسپکتیو به شکلی متفاوت اندیشه کنید. جالب ترین محیط‌ برای عکاسی می تواند بالای یک برج یا حتی از ذیل یک راه پله‎های پیچ در پیچ باشد.

زمانی که موقعیت دوربین خویش را تغییر می‎دهید توان و سطح تخیل شما در عکاسی اغلب می‎شود و می‎توانید عکسی متفاوت ثبت کنید. گوشی هوشمند خویش را بالای راز بگیرید، دوربین را برای دریافت عکس روی پا پیمان دهید یا حتی آن را روی چمن‎زار بگذارید تا از یک نگرش متفاوت عکس بگیرید. زیبایی اندازه جمع و جور دوربین این است که به شما اجازه می‎دهد اگر دستتان لرزش نداشته باشد (یا حتی می‎توانید از سه پایه استفاده کنید) تصاویری از زوایای بسیار گوناگون بگیرید.

4) از شرایط نورپردازی برای دراماتیک‎تر کردن عکس ها خویش بهره‌گیری کنید آتلیه عکاسی نوزاد

نورپردازی گرد از مهمترین عوامل در عکاسی است که خوب یا بد بودن یک عکس را مشخص می‎کند و همچنین یکی از ساده‎ترین راه‎ها برای بالا بردن سطح تاثیرگذاری عکاسی با موبایل است. دوربین گوشی‎های هوشمند بهترین عکس‎ها را در شرایط نورپردازی طبیعی می‎گیرند، چون نتیجه پیشه ثبت تصاویری با جزئیات شارپ و رنگ‎های شفاف است که انگاری از قاب تصویر سرریز می‎شوند. موعد ترکیب‎بندی تصویر خود پروا کنید که چطور نور و سایه در تصادف با یکدیگر قرار می‎گیرند و کنتراست به وجود می‎آورند و از آن برای ثبت تصاویری پویاتر کاربرد کنید.کودک سالن تولد کودک 

عکاسی با یک گوشی هوشمند در محیط‎های تاریک و ناچیز نور می‎تواند سخت‎تر باشد ولی این عامل نمی‎تواند جلوی ثبت تصاویری عالی را بگیرد. جلوی خویش را بگیرید و از فلاش دوربین کاربرد نکنید چون اغلب اوقات قبل مقوله را بیش از کران صریح می‎کند. وارد حالت عکاسی دستی دوربین شوید و سرعت شاتر و تنظیمات ایزو را تغییر دهید تا شانس شما برای ثبت تصاویری عالی در محیط‎های کم نور و تاریک بیشتر شود.

 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
این روزها، عکاسی آن قدر پیشه ساده‎ای است که حتی اگر یک گوشی هوشمند به کودکی دو ساله بدهید می‎تواند به صورت تصادفی یک عکس قابل قبول بگیرد. به همین علت است که باید بتوانید سطح مهارت‎های عکاسی با موبایل خود را به نسبت ماضی بالا ببرید.
در این مطلب قصد داریم نکاتی را به شما آموزش دهیم لغایت توسط آن کیفیت عکس‎هایی که با دوربین گوشی‎تان می‎گیرید و در اینستاگرام منتشر می‎کنید بالا ببرید لغایت ارزش به اشتراک‎گذاری آن‎ها چند مساوی شود.
1) گزینه‎های خویش را محدود نکنید
هرگز انگار نکنید اولین عکسی که می‎گیرید برای انتشار در اینستاگرام به اندازه کافی خوب است. از نورپردازی نامناسب که باعث محو شدن تصاویر ممکن است شود گرفته الی موارد متعدد سایر روی کیفیت تصویر نهایی شما تاثیر خواهند گذاشت. آتلیه عکاسی 
به جای این که اپلیکشین اینستاگرام را مفتوح کنید و تنها یک عکس بگیرید، از دوربین خویش گوشی همراهتان استفاده کنید و به راحتی چندین عکس بگیرید. بدین طریق، می‎توانید بعدا از بین تصاویر بهترین باره را انتخاب کنید.بادکنک آرایی
2) به دنبال اماکنی با زیبایی بصری فوق‎العاده بگردید
در دانشمند نواحی کشف نشده زیادی هستی دارد که جان می‎دهند برای عکاسی و شما کلید به اشتراک‎گذاری آن‎ها را با دیگر مردم دانشمند یا کمینه فالورهایتان در اینستاگرام در گزین کردن دارد. به جای این که به تصاویر جاهایی که معمولا می‎روید اکتفا کنید، کمی وقت بگذارید و جاهای پنهان و متفاوتی را کشف کنید که در مجاورت محل حیات شما دیده می‎شوند ولی الی به حال از وجود آن‎ها تازه نداشتید.
اگر می‎خواهید به مقصدی کاملا جدید سفر کنید، مطمئن شوید از قبل در باره آن پژوهش کردید و جاهای زیبای آن که برای عکاسی عالی است را مشخص کرده‎اید. در بین تگ‎های جغرافیایی و هشتگ‎های اینستاگرام جستجو کنید لغایت به بهترین زوایا و موقعیت‎های پسندیده عکاسی از منظره‎هایی که مشتاق دید آن‎ها هستید پی ببرید.
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

محل قرارگیری خط افق را در نظر بگیرید

بسته به این که از چه چیزی عکس می گیرید و سعی دارید چه چیزی به دست آورید، خوب است که خط افق و این که منظور دارید آن را در کجای تصویر منظره خویش قرار دهید را در عقیده بگیرید.

 

ممکن است بخواهید مقدار بیشتری از آسمان یا قبل گویه را در کادر خویش جای دهید. اگر آسمان به عقیده شما جالب تر است، خط افق را در تقدیر یک سوم پایینی تصویر خویش پیمان دهید. در عوض، اگر فکر می کنید که پیش زمینه جذاب تر است، خط افق را در تقدیر یک سوم فوقانی کادر خویش قرار دهید. همچنین، پیمان دادن خط افق در میان تصویر نیز می تواند یک چشم انداز را متعادل تر کند.دوربین این مسئله کاملا به خودتان و این که می خواهید تصویر نهایی چطور به نظر برسد، بستگی دارد.

 

نکات عکاسی چشم انداز ۴حواس پرتی ها را حذف کنید

حذف حواس پرتی ها در اثناء عکاسی از مناظر شدنی است بدیهی به عقیده برسد. با این حال، اعجاب انگیز است که بسیاری از تصاویر شامل المان های حواس پرت کننده هستند. به یاد داشته باشید که گاهی اوقات سادگی بهتر است و خارج کردن برخی چیزهای بدنما مانند سیم های تلفن یا چراغ های خیابانی بدمنظر از کادر، می تواند عکس های منظره شما را به طرز چشمگیری شفا بخشد.

 

آن موعد از روز که برای ثبت مناظر گزینش می کنید، می تواند بر نما عکس ها شما کارایی بگذارد. می دانم که ممکن است به خاطر کار، خانواده یا نعهدات دیگر وقت شما اندک باشد یا تنها در موعد های خاصی از روز بتوانید عکس بگیرید. بنابراین، از این محدودیت به سود خود بهره‌گیری کنید، چون مناظر در هر سررسید از روز می توانند خوب به نظر برسند – در طول روز، طلوع یا غروب خورشید.

 

خودتان را به یک ساعت پس از غروب خورشید یا یک ساعت قبل از طلوع خورشید (ساعات طلایی) اندک نکنید، چون بخش زیادی از روز را از دست می دهید. شما می توانید در هر ساعتی عکاسی کنید و عکس ها عالی بگیرید! به عنوان مثال، متوسط روز می تواند به اندازه غروب خورشید خوب باشد، به خصوص اگر یک روز ابری باشد، چون ابرها صحنه را کامل می کنند و می توانند به آن درام (حالت نمایشی) ببخشند.

 

۶فوکوس

آخرین المانی که باید برای شفا مناظر خویش در عقیده بگیرید فوکوس است. از خودتان بپرسید آیا می خواهید کل چشم انداز شارپ باشد یا ترجیح می دهید بخشی از تصویر بیرون از فوکوس یا تار باشد؟

 

بیشتر بیاموزید: تعلیم عکاسی با سیستم فوکوس خودکار دوربین

 

استفاده از یک عمق میدان اغلب مایه می شود الی تصاویر شما وضوح جلو به عقب داشته باشند، در حالی که استفاده از یک عمق میدان مختصر تر یا باریک تر قبل مقوله یا بعد زمینه را از فوکوس بیرون می کند. از تکنیک دوم می تاب برای برپایی افکت های خلاقانه استفاده کرد، اگر به تعقیب پافشاری بر تقسیم خاصی از تصویر خود، مثل یک درخت یا شیء برجسته و غالب هستید. آتلیه بارداری 

 .

نتیجه گیری

من پیشنهاد می کنم این نکات را به شغل بگیرید لغایت ببینید که عکاسی کودک چطور می توانند به درمان عکس های منظره شما کمک کنند. به عقیده شما چه روش هایی به درمان عکاسی چشم انداز کمک می کنند؟ خواهشمندم آنها را در سرنوشت نظرات بنویسید.

منبع:
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای برخی از انواع عکاسی مانند صحنه های ساحلی و دریایی رخداد خوبی باشد، اما وجود کمی روشنایی که بر روی یک چشم انداز بتابد می تواند به درمان تصویر شما کمک کند. مناظر بدون روشنایی اغلب اریکه و غیر جذاب هستند. فلذا مطمئن شوید که وقتی خورشید خارج است از نور بیشترین بهره‌گیری را بکنید، چون می تواند به مناظر شما روح و جان ببخشد.

 
من پیشنهاد می کنم که به دنبال تغییر الگوهای روشنایی بگردید و از روش تاثیر خورشید بر عکس هایتان مستحضر باشید. به عنوان مثال، در میان روز، خورشید در آسمان زیاد بالاتر است و تقسیم عمده منظره را روشن می کند. ولی وقتی خورشید در آسمان ذیل تر باشد، در برخی از قسمت های صحنه شما سایه می افتد.
 
منبع:
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

در این نوشتار منظور داریم ۶ مسیر و طریق برای شفا عکاسی چشم انداز را به شما عزیزان تعلیم دهیم، نکات مهمی که کمک می کنند عکس های منظره بهتری بگیرید. ثبت مناظر قشنگ یکی از لذت دسته ترین جنبه های عکاسی در فضای مفتوح است که در آن می توانید خودتان را به طور کامل در یک چشم انداز نفس گیر غوطه ور کنید و صحنه ای که صحیح در روبرو شما پدیدار می شود را ثبت کنید. اثناء دوربین عکاسی از مناظر، چیزهای زیادی برای عکاسی هستی دارد، از دورنمای حماسی کوه های باشکوه گرفته لغایت تپه های سبز و زیبا. در پیوستگی این آموزش عکاسی چشم انداز با ما به اتفاق شوید..آتلیه کودک

 
۱ یک نقطه جذابیت یا نقطه کانونی در تصویر بگنجانیدنکات عکاسی منظره
مزرعه اسطوخودوس، پرونس، فرانسه
 
معمولا هنگامی که افراد، بازپسین عکاسی چشم انداز را آغاز می کنند عکس هایی از حومه شهر و ییلاقات می گیرند لغایت نمایی از زمین و آسمان را پرتو دهند، اما جنبه های دیگر مثل اضافه کردن یک خاصیت جالب به کادر خود را در نظر نمی گیرند.عکاسی نوزاد 
 
یک مسیر برای روح بخشیدن به مناظر این است که یک نقطه جذابیت یا نقطه کانونی (چیزی که نظاره گر اول به آن جذب می شود) به عکس خود اضافه کنید.
 
چند پیشنهاد برای نقاط جذابیت می توانند یک ساختمان جانبی، یک حصار، دروازه، درخت، ردیف بوته های پرچین یا هر چیز دیگری که بتوانید پیدا کنید لغایت عکس ها شما را درمان بخشد، باشد. این خاصیت اضافه می تواند عکس ها چشم انداز شما را از معمولی به عالی ارتقاء دهد.
 
۲نور را ببینیدنکات عکاسی منظره
نامیبیا
 
نور گرد از جنبه های مهم عکاسی است که می تواند به درمان تصاویر چشم انداز شما کمک کند. آیا الی به حال در مکانی بوده اید که هوا ابری و بارانی شده باشد؟ اگرچه این می تواند
 
 
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
تعریف: نورپردازی رامبراند چیست؟عکاسی پرتره مودی یا احساسی
«یا بهتر اینکه بگوییم، چیدمان (setup) نورپردازی رامبراند (Rembrandt lighting) چگونه ایجاد می شود؟
 
رامبراند، یکتا از پنج چیدمان نورپردازی اولیه (basic) است که در عکاسی پرتره استودیویی به کار می روند. چهار تای دیگر، گسترده، کوتاه، جداکننده و اجازه ای هستند. دو چیز هستند که نورپردازی رامبراند را می سازند: یک روشنایی روی نیمی از چهره سوژه و یک سه گوش روشنایی روی سمت سایه دار چهره او. در ابتدایی ترین فرم برای برپایی چیدمان نورپردازی رامبراند، شما به یک منبع نور، مثل روشنایی فلاش یا پنجره احتیاج دارید که باید با زاویه ۴۵ درجه به جستار بتابد و کمی بالاتر از سطح چشم او قرار گیرد. این منبع روشنایی تکی معمولا با یک رفلکتور یا منبع روشنایی دوم که با گوشه تقریبی ۴۵ درجه به سمت سایه دار صورت می تابد همراه می شود. اگر منبع نور دومی اضافه نمودید، باید روی توان نصف یا ۱/۲ نور اصلی (که روشنایی کلیدی key light نامیده می شود) تنظیم گردد. در تصویر بالا، چیدمان نورپردازی رامبراند با نور پنجره را تماشا می نمایید».آتلیه کودک
عکاسی پرتره مودی یا احساسی
 عکس پرتره ناچیز نور (low key) گرفته شده با نورپردازی رامبراند – به مثلث روشنایی ایجاد شده بر روی گونه در سمت سایه دار چهره مُدل توجه نمایید
 
۳اهمیت توزیع نور – با یک دیفیوزر یا پارچه نازک روشنایی را پخش کنید
پخش کننده نور (دیفیوزر)، روشنایی را از میان یک مونث شفاف عبور می دهد تا نور به جای این که از یک منبع متمرکز بیاید، توزیع شود. روشنایی پس از پخش شدن به طور نرم تر به جستار می رسد، برآیند اینکه دیفیوزر، سختی نور پخش نشده را از بین می برد.
 
می نا استدلال کرد که در یک روز ابری، روشنایی طبیعی که از یک پنجره می تابد، بدست ابرهای بزرگ در آسمان دیفیوز یا توزیع شده است. من این را قبول دارم. اما، اگر امکان توزیع نور را دارید، من هنوز هم توصیه می کنم که این پیشه را سپریدن دهید. در یک روز آفتابی که در آن روشنایی قوی است، دیفیوز کردن یا پخش کردن روشنایی کاملا بایسته است.
 
در عکس بالا، روشنایی پنجره در زیر پوشیده شده و در بالا با یک پارچه نازک پوشانده شده است، برآیند اینکه به عنوان یک دیفیوزر عمل می کند. من از تجربه بیش از یک دهه عکاسی، تفاوت بین نور توزیع شده و پخش نشده را یاد گرفته ام، و اولی بی گمان برای پوست نرم تر و بهتر است.
به طور کلی، توزیع یا دیفیوز کردن نور عاملی است که به دستیابی به پرتره های حالت داری که قصد من در این جلسه عکاسی بود، کمک می کند.
 شما می توانید یک دیفیوزر خریداری کنید – یک پنل پخش کننده (diffusion panel) یا سطح نیمه شفافی در تو بیشتر رفلکتورهای ۵ کاره هم هستی دارد – یا می توانید از یک پارچه سفید نازک به عنوان دیفیوزر استفاده کرده، آن را جلوی منبع روشنایی پیمان داده، و نور را نرم یا پخش نمایید.
منبع:
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

انواع مختلف پس گویه وجود دارد: رنگ یکدست ساده، بافت دار، منظره، و الگوهایی همانند کاغذ دیواری. یکی را برگزیدن کنید که با سوژه شما ناهمخوانی نداشته باشد (مگر این که ناهمخوانی هدف شما باشد)، به طوری که سوژه پرتره، ستاره نمایش و بعد گویه تنها خودش – پس گویه – باشد.

 آتلیه نوزاد

با یک بعد گویه ساده، همیشه می توانید در چهره میل در پس پردازش به تصویر خود بافت اضافه کنید و تُن ها را تغییر دهید. تصویر زیر سنجش عکس بدون بافت (سمت چپ) و  عکسی است که یک بافت گرم به آن اضافه شده است (سمت راست).

 

اهمیت نورپردازی – چیدمان نورپردازی رامبراند با نور پنجره

در بسیاری از فضاها، به خصوص در خانه ها، روشنایی طبیعی با یک گوشه ۴۵ درجه از یک پنجره می تابد، مگر این که شما سقف شیشه ای داشته باشید که در این چهره نور از بالا می آید. شما باید آن نور سقف را بپوشانید و خودتان را به یک منبع نور که ترجیحا از زاویه ۴۵ درجه از ساحل می تابد، محدود کنید. شما باید جستار خویش را در جایی قرار دهید که روشنایی با این گوشه به او تصادف کند. سوژه را خیلی کم و بیش به پنجره قرار ندهید، چون این پیشه چهره موضوع را بیش از کران صریح می کند.

 

برای رسیدن به آن محیط و حالتی که به دنبالش هستید، فقط کافی است مقدار کمی روشنایی به جستار برسد. پیش از این که عکس بگیرید، به سایه های روی صورت و به خصوص پایین بینی نگاه کنید. با جابجا کردن موضوع موقعیت او نسبت به روشنایی و روش قرارگیری سایه ها بر روی صورت او را تعیین کنید.

 

از نور یک پنجره با گوشه ۴۵ درجه که بالاتر از سر سوژه قرار دارد، سایه های روی صورت با یک گوشه کمی رو به زیر و به سمت کنار در خلاف جهت منبع روشنایی پیمان می گیرند. این سایه ها احساس دلپذیری دارند و تحت عنوان نورپردازی رامبراند (Rembrandt Lighting) نیز شناخته می شوند. لنزک: شما در «راهنمای نورپردازی پرتره: ۲۴ چیدمان ضروری نورپردازی استودیویی» با انواع چیدمان های نورپردازی از جمله رامبراند آشنا می شوید.

دوربین

در چیدمان نورپردازی رامبراند، شما می توانید یک رفلکتور را در جهت مخالف روشنایی پیمان دهید. هدف، بازتاب کردن کمی از نور پنجره (در آموزش ما، چراکه این نور می تواند از فلاش نیز باشد) بر روی صورت موضوع است، به طوری که به جای افت سریع و تند روشنایی به تاریکی، انتقال سایه های نرم تری داشته باشید. اگر رفلکتور ندارید، می توانید از یک ورق سفید یا یک تکه مقوای سفید استفاده کنید.

عکاسی بارداری

رفلکتورها رنگ های مختلفی دارند که یک منتهی رنگ بر روی صورت جستار برپایی می کنند، بنابراین آنها را با دقت انتخاب کنید. برای تماشا سنجش عملکرد انواع گوناگون رفلکتورها اینجا کلیک نمایید.

منبع:
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

اگر شما هم مثل من به پرتره های احساسی یا مودی (moody portraits) علاقه مند هستید و می خواهید بدانید که چطور باید آنها را ایجاد کنید، این آموزش عکاسی پرتره برای شماست. به دست آوردن پرتره های احساسی – عکس های پرتره ای که نور، ترکیب بندی و حالت یا مود جستار در آن ها ادغام می شوند تا احساسی را در نظاره گر تصویر ایجاد کنند – با نور طبیعی پنجره می تواند کاملا ساده باشد. عکاسی پرتره احساسی معمولا با تم یا نما تاریک انجام می شود و این تصاویر بیشتر به چهره کم نور (low-key) گرفته می شوند. در ادامه این مطلب لنزک، ۳ نکته برای ایجاد این پرتره ها به شما عزیزان تعلیم می دهیم و لینک آموزش ایجاد پرتره های مختصر روشنایی را برای یادگیری تنظیمات دوربین می آوریم. با ما به اتفاق شوید. آتلیه بارداری 

 عکاسی پرتره مودی یا احساسی عکاسی پرتره احساسی یا مودی چیست؟

در آموزش های عکاسی فراوانی، به پرتره های مودی (moody) اشاره می شود که کوشش کردیم در این نوشتار لنزک، تعریفی برای آن ارائه دهیم. البته مسیر خاص و مشخصی برای تعریف پرتره های «مودی یا احساسی» هستی ندارد، اما می طاقت با دید آن ها گفت در این دسته جای می گیرند. از روی نورپردازی، رنگ های به شغل رفته (اغلب سبز و آبی) و یا تنها فرم بدن و حالت صورت مدل.

 

یک تعریف کلی می تواند این باشد: در عکاسی پرتره احساسی یا مودی نور، ترکیب بندی و حالت یا مود موضوع یکی کردن می شوند الی احساسی را در نظاره گر تصویر ایجاد کنند. اگر در اینترنت آموزش عکاسی پرتره مودی را به انگلیسی جستجو نمایید اغلب می بینید که آن ها بیشتر به اتفاق با کلمه تاریک می آیند (پرتره های تاریک و/یا مودی). چراکه پرتره های احساسی اغلب با تم یا نما تاریک و گرفته جا افتاده اند. که در نکته نخست این آموزش، سود یا انگیزه این گنگی خواهیم گفت.

 

همانطور که گفتیم این پرتره ها بیشتر نما تاریک و گرفته دارند بنابراین تعلیم های عکاسی زیر، به گزیده تر اگر در گویه تنظیمات دوربین و چیدمان نورپردازی به تعلیم اکثریت بیچارگی داشته باشید، برای شما سودمند خواهند بود. وانگهی می توانید (اگر آشنا نیستید) با پرتره های مختصر روشنایی (Low key) و سبک کیاروسکورو بیشتر آشنا شوید:

 

 

قبل از شروع، در ابتدا جلسه عکاسی خویش را با پروا به این موارد برنامه ریزی کنید: مود یا احساسی که می خواهید انتقال دهید، تُن ها (روشن یا تاریک)، لباس (رنگ های مکمل تُن ها)، و سررسید روز برای عکاسی. اینها ممکن است برای شما تفاوتی ایجاد نکنند، ولی برای من، که پنجره ام رو به شمال شرقی است، می دانم که بین ساعت ۱۰ بامداد و ۲ پس از ظهر نور مناسبی خواهم داشت، و پس از آن، میزان دسترسی به روشنایی مختصر می شود. این محدودیت عکاسی با نور طبیعی است. شما به مقدار و کیفیت نور موجود وابسته خواهید بود.

عکاسی کودک 

۱اهمیت بعد گویه – پس گویه ای تاریک برپایی کنید

ساده ترین راه برای رسیدن به یک پرتره مودی یا احساسی با نور طبیعی، به کارگیری یک بعد مقوله میانه الی تاریک است. گنگی بعد زمینه به تصویر عمق و توهم مکان می بخشد. در واقع، توهم یک فضای سه بُعدی را نیز می دهد. نه تنها این، بلکه بین پس مقوله و صورت جستار که می خواهید بر آن پافشاری و تمرکز کنید نیز کنتراست ایجاد می کند. شما نگاه نظاره گر را به سمت تصویر می کشید، و بعد زمینه به طور موثر زمینه و پیرامون آن را فراهم می کند.

منبع:
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
یک لنز استاندارد مثل یک لنز 50 میلی‎متری با گشادگی روزنه دیافراگم f1 . 8 , انتخابی خوب و ارزان برای دوربین است که منجر ثبت تصاویری بی‎ مثل می‎شود . پرایم لنزها ( لنزهایی که ارتفاع کانونی اثبات دارا‌هستند – قابلیت و امکان زوم در آن‎ها نیست ) همواره به نسبت کیت لنزها تصاویری خوبتر می‎گیرند زیرا برای ساخت آن‎ها یک انگیزه وجود داشته است . این لنزها به جای انجام یکسری فعالیت ضعیف , در یک فعالیت به خیر و خوبی فعالیت می‎کنند . 
لنزهای تله‎فوتو میانگین 70 تا 105 میلی‎متری 
اکثر زمان ها تایم ها درین محدوده کیت لنزها متوقف می‎شوند و به محدوده لنزهای تله‎فوتو و پرایم پرتره‎ها ( نزدیک به 85 میلی‎متری ) می‎رسیم . این محدوده برای لنزهای پرتره عالی است . پرسپکتیو ارگانیک این لنزها صورت را از پس‎زمینه جدا می‎کند سوای اینکه که‌این جداسازی تماما صورت بپذیرد . 
لنزهای تله‎فوتو 105 تا 300 میلی‎متری 
از لنزهای این محدوده اکثر وقت ها وقت ها برای مسافت‎های بدور مثل ساختمان‎ها یا این که کوه‎ها استعمال می‎شود . آن‎ها بدین استدلال برای عکاسی چشم انداز مطلوب نیستند زیرا پرسپکتیو صحنه را تخت ( هموار ) می‎کنند . لنزهایی در محدوده‎ای فراتر ازاین مقداراکثرا برای عکاسی ورزشی و عکاسی از حیات وحش به کار گیری می‎شوند 
3 ) ارتفاع کانونی چطور روی پرسپکتیو یک عکس تاثیر می‎گذارد؟ 
برای این‌که خوبتر متوجه گردید چطور ارتفاع کانونی روی پرسپکتیو یک عکس تاثیر می‎گذارد , 4 عکس از یک سوژه در 4 ارتفاع کانونی متفاوت گرفتیم و در پی آن‎ها را با یکدیگر مقایسه می‎کنیم . 
سوژه‎ها ( سه قوطی کنسرو ) در هر تصویر در یک محل نگه داشته شدند ( نزدیک به مسافت 25 سانتی‎متری از یکدیگر ) . می بایست اشاره کنیم این تصاویر با یک سنسور کراپ گرفته شده‎اند . یعنی ارتفاع کانونی حقیقی از چیزی که لیست می‎شود بیشتر خواهد بود , در نصیب 4 آن را توضیح خواهم بخشید . 
ظاهرا ارتفاع کانونی پرسپکتیو را تغییر تحول می‎دهد ولی می بایست بگوییم به طور کامل این اندیشه گمراه‎کننده است . در واقع ادله اثر گذار در‌این این مسئله مسافت از سوژه است . 
ارتفاع کانونی نشان دهنده اندازه مسافت از سوژه است یعنی تصاویر همه به یک صورت در فریم قرار می‎گیرند . تفاوت در پرسپکتیو بدین عامل بوجود می‎آید که ارتفاع کانونی هرچه دوربین از سوژه دورتر شود , طولانی‎تر می‎شود ( زوم به باطن ) . 
دقت فرمایید , مسافت از سوژه پرسپکتیو را تغییر و تحول می‎دهد . ارتفاع کانونی صرفا برای جبران این مورد استعمال می‎شود . 
4 ) نقش سنسور کراپ چیست؟ 
عکاسی با یک سنسور کراپ به معنای وجود چیزی به نام «ضریب برش» است . الزاما ضریب برش یعنی هریک از لنزهای فول قاب ( EF , FX و غیره ) که باطن بدنه یک سنسور کراپ قرار دهید تصویر را برش خواهند زد .  آتلیه عکاسی 
تصویر پایین طرز فعالیت سنسور کراپ را نشان می‎دهد . عملا کاری که انجام می‎دهید زوم به باطن و در نظر نگرفتن وسیع‎ترین بخش‎های صحنه است . 
چه بسا لنزهای تشکیل‌شده برای  دوربین‎های کراپ مثل محدوده EF - S و محدوده DX کماکان این تاثیر را خواهند داشت . علت این است که‌این لنزها با دقت به طول‎ واقعی‎شان لیست می‎شوند تا عرصه دیدشان.بادکنک آرایی
در پایان دو  عکسنمونه را مشاهده می‎کنید که با طول‎های کانونی کاملا متفاوتی گرفته شده‎اند. اولین تصویر با یک لنز 24 میلی‎متری و دومی با یک لنز 300 میلی‎متری ثبت شده است (هردو در یک سنسور کراپ).
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
چرا می بایست متوجه گردید ارتفاع کانونی چه معنایی دارااست 
فهم و شعور معنای ارتفاع کانونی , علی الخصوص درباره با  دوربینی که دارید , در حین خرید لنز نکته زیاد مهمی است . با تلاوت این مقاله می‎توانید متوجه گردید لنزهای گوناگون چه کاربردهایی دارا‌هستند , کدام لنزها برای شما مطلوب می باشند و چطور خلاقانه از آن‎ها استعمال فرمایید . عکاسی نوزاد 
1 ) ارتفاع کانونی حقیقتا چیست؟  سالن تولد
ارتفاع کانونی لنز دوربین شما الزاما معین می‎کند تصاویرتان چقدر «به درون زوم» شده می باشند . هر چه این عدد بیشتر باشد , لنزها بیشتر به باطن زوم خواهند کرد . 
اکثر وقت ها تایم ها اشخاص به غلط اندیشه می‎کنند که اندازه‎گیری ارتفاع کانونی با اندازه‎گیری نصیب عقب یا این که جلوی لنز انجام می‎شود ولی در واقع , ارتفاع کانونی مسافت در میان نقطه همگرایی در لنز با سنسور یا این که فیلم در دوربین است .  عکس
برای توضیح بیشتر به تصویر پایین دقت نمایید : 
2 ) طول‎های کانونی متفاوت و کاربرد آن‎ها 
لنزهای زاویه اولترا واید 14 تا 24 میلی‎متری 
اکثر زمان ها وقت ها این لنزها از گونه های تخصصی به شمار می‎روند و معمولا در یک کیت لنز قرار داده نمی‎شوند . آن‎ها چنان نمایی با زاویه گشوده به‌وجود می‎آورند که از نگاه روءیت کرد آدم غیر عادی است زیرا چشمان ما بدین جور محدوده روئت کرد عادت ندارند . 
لنزهای زاویه اولترا واید اکثر وقت ها تایم ها در عکاسی معماری و حادثه ها به کارگیری می‎شوند تا زمان عکاسی از یک فضای محدود جزئیات بیشتری درون فریم قرار گیرند . استعمال از لنزهای واید و اولترا واید به معنای این است که خودتان را جزوی از صحنه می‎کنید و به میانه آن می‎اندازید به جای اینکه کل صحنه را در کادر جا دهید . 
استعمال از این لنزها مخصوصا برای عکاسی پرتره مطلوب نیست زیرا پرسپکتیو را تا حدی ارتقا می‎دهند که جزئیات و ویژگی‎های رخ غیر نرمال به لحاظ می‎رسند . 
لنزهای زاویه واید 24 تا 35 میلی‎متری 
بخش اعظم کیت لنزها برای دوربین‎های فول قاب دارنده لنزهای زاویه هستند.س 
24 میلی‎متر نسبتاً نقطه‎ای است که در آن اعوجاجی که ظاهرا سبب کشیده شدن یک سمت تصویر می‎شود , دست از غیر نرمال بودن بر می‎دارد . 
از این لنزها به طور گسترده بوسیله فوتوژورنالیست‎ها برای ثبت مستند موقعیت‎ها به کارگیری می‎شود زیرا به مقدار کافی واید می باشند تا در عین محافظت واقع‎گرایانه بودن صحنه , جزئیات و بخش متعددی از صحنه را ثبت نمایند . 
لنزهای استاندارد 35 تا 70 میلی‎متری 
درین محدوده ( نزدیک به 40 تا 50 میلی‎متر ) است که لنزها چهره یی ساخت می‎کنند که چشمان ما می‎بینند ( ولی با نادیده گرفتن مشاهده کرد محیطی ) . اینجانب شخصا دوست دارم از این لنزها در طول عکاسی در خیابان به کارگیری کنم یا این که هنگامی که با دوستانم در یک محیط بسته نظیر راز میز ناهارخوری یا این که در باشگاه هستم . 
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

از طرف دیگر , در شرایطی که فشرده‎سازی فراوان را گزینش نمایید , چهره ای کیفیت بالا تحت و در مقدار کوچک‎تر به دست خواهید آورد . یک پوشه JPEG با آن که برخی از جزئیات عکس شما‌را حذف می‎کند , گشوده نیز به صورت میانگین می‎تواند تا 16 میلیون رنگ را در خویش جا دهد که برای تصاویر معمولی خوب است . 

نکات قوت فرمت فولدر JPEG : 

• نسبتاً سازگار با هر نوع دستگاه امروزی دیجیتال , به این ترتیب می‎توانید با خاطر راحت آن را نسبتاً هر جایی ببینید از لپ‎تاپ گرفته تا تلفن همراه همراهتان . 

• پیکربندی درون دوربین پردازش می‎شوند , بدین ترتیب می‎توانید بلافاصله از عکس به کار گیری نمایید . عکاسی کودک

• قابلیت و امکان به کار گیری از از فیلترهای عکس در درون دوربین موجود هست , براین اساس می‎توانید روی عکس خویش افکت‎های متفاوتی به عمل ببرید . 

• میزان فولدر نسبتا کم است , براین اساس می‎توانید روی کارت یاد خویش تصاویر بیشتری ذخیره نمائید و نیازی نیست نگران سرعت لبریز شدن یاد بافر دوربین خویش باشید . کیک تولد کودک

نکات ضعف فرمت پوشه JPEG : 

• از فشرده‎سازی اتلافی استعمال می‎کند , به این ترتیب تصاویر شما کمی جزئیات از دست می‎دهند . 

• رنگ‎ها محدود می باشند , مخصوصا در فایل‎های هشت بیتی JPEG که صرفا می‎توانند حداکثر تا 16 میلیون رنگ را ثبت نمایند , آن تقارن زمانی هنگامی که دوربین شما چه بسا می‎تواند رنگ‎های بیشتری را ثبت نماید . 

• دامنه دینامیک محدود داراست , براین اساس سطح پس از پردازش می‎تواند منجر افت تصویر , پیکسلی شدن تصویر و پیدایش پارازیت شود . 

3 ) از چه فرمت فایلی می بایست استعمال کنید؟ 

برای این‌که راحت‎تر تصمیم بگیرید , فرمت JPEG را نظیر یک فیلم «پولاروید» فکر کنید که فیلم پایانی است و RAW نظیر یک فیلم 35 میلی‎متری است که کماکان می بایست ظواهر شود . 

بیشتر عکاسان حرفه‎ای فرمت RAW را تعیین می‎کنند زیرا به آن‎ها اذن می‎دهد تصاویری با شایسته ترین کیفیت بگیرند . یقینا , احتمالا به کار گیری از آن به راحتی JPEG نباشد البته می‎تواند سبب ظهور تصاویربهتری شود. جدا از این که RAW از عقیده جزئیات و شفافیت رنگ در سطح بالاتری پیمان دارد، شما در ضمن می‎توانید بدون ویران کردن کیفیت تصویر تنظیمات نوردهی را تغییر دهید. 

 به عبارت دیگر، اگر می‎خواهید نما عکس خویش را به مقدار زیادی تغییر ندهید از فرمت JPEG استفاده کنید. انجام این پیشه در ضمن به شما فرمان خواهد عدل سریع‎تر عکس‎ها را به اشتراک بگذارید و اگر فضای ذخیره‎سازی اقلیت دارید، عکس ها اکثریت بگیرید.

بعضی از دوربین‎ها همچنین گزینه‎ای برای گرفتن عکس با هر دو فرمت (RAW+JPEG) دارند. شما معمولا می‎توانید این گزینه را در منوی دوربین خویش ذیل تقسیم کیفیت تصویر پیدا کنید. باید پذیرفت که عکاسان به ندرت از گزینه RAW+JPEG کاربرد می‎کنند ولی برخی مواقع اوقات داشتن چیزی زاید خوب است.  

در پسندیدن داشتن یک نسخه از عکس با فرمت JPEG و یک نسخه با فرمت RAW به معنای بهترین به کارگیری هر دو فرمت است.

فقط به یاد داشته باشید دوربین شما برای هر عکس دو فایل صحیح خواهد کرد در نتیجه فضای بیشتری را روی حافظه اشغال می‎کند و سرعت پر شدن بافر دوربین اغلب خواهد شد.

تقابل RAW با JPEG الزاما مسابقه‎ای بین این دو فرمت نیست. به هر حال، همه چیز به این بستگی دارد که برای پروژه فعلی عکاسی شما کدام احد مناسب‎ترین است، در عکاسی با کدام فرمت آسان هستید، چقدر فضای ذخیره‎سازی در اختیار دارید، چقدر نرخ سرعت پر شدن بافر دوربین تحت تاثیر قرار می‎گیرد و چقدر می‎خواهید بعد از عکاسی تصاویر خود را پردازش کنید.



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
تقابل فرمت پوشه RAW و JPEG ممکن است یکی‌از داغ‎ترین موضوعات در عکاسی دیجیتال باشد . البته آیا این مسئله از به عبارتی ابتدا قیمت دعوا کردن را دارد؟ آیا حقیقتا یکی‌از آن‎ها از دیگری خوب تر است؟ آیا چه بسا تفکر نیکی است که فقط از یک کدام از آن‎ها استعمال کنید؟ عکاسی نوزاد
درین مقاله قصد داریم هر دو فرمت را بررسی کنیم , به طور شخصی آن‎ها را تعریف کنیم و نقاط ضعف و قوت آن‎ها را بگوییم تا به شما یاری دهد آن‎ها را از یکدیگر تشخیص دهید و یک توشه برای مدام به‌این مشاجره خاتمه دهیم . برگزاری جشن تولد کودک
1 ) فرمت RAW چیست؟ 
RAW در واقع یک تیتر همگانی است که مشتمل بر صدها پسوند فولدر مختلف مثل NEF و NRW برای دوربین‎های نیکون , CRW , CR2 و CR3 برای دوربین‎های کنون و ARW , SRF و SR2 برای دوربین‎های سونی می‎شود . 
محبوب‎ترین نرم‎افزارهای دستکاری عکس‌ می‎توانند این فایل‎ها را بگشایند . گرچه , بعضا از شرکت‎ها مدام الگوریتم‎های فایل‎های RAW خویش را تغییر و تحول می‎دهند , در سود این برنامه‎ها می بایست برای مطمئن شدن از سازش با آن‎ها دائما به‎روزرسانی نمایند . 
RAW از بینش فنی داده‎هایی را در بر می‎گیرد که از سمت دوربین پردازش نشده‎اند . این فرمت پوشه کلیه جزئیات یک تصویر را با به کار گیری از فشرده‎سازی سوای اتلاف ( lossless compression یا این که سوای تغییر‌و تحول در محتوا ) ثبت می‎کند . با این وجود , کماکان قبلی از اینکه بتوانید آن را مشاهده کنید و به اشتراک‎ بگذارید بایستی تبدیل شود . 
در حین بازنویسی عکس روی کامپیوتر همگی اطلاعاتی که فایل‎های RAW در اختیار دارا‌هستند به شما آزادی متعددی می‎دهند . در حقیقت , یک فولدر RAW 12 بیتی می تواند 68 میلیارد رنگ را ثبت نماید . یعنی چه بسا بعد از بازنویسی بخش اعظم جزئیات تصویر را نگهداری خواهید کرد . 
نکات قوت پوشه RAW : 
• از فشرده‎سازی فارغ از اتلاف به کارگیری می‎کند , به این ترتیب تمامی داده ها بصری که دوربین ثبت می‎کند نگهداری می‎شوند و تصاویری روشن و کیفیت خوب با کیفیت ایجاد می‎شوند . 
• دارنده دامنه دینامیک بالا است , براین اساس می‎توانید فارغ از افت کیفیت تصاویر را در سطح بعد از پردازش دستکاری نمائید . 
• دربردارنده داده‎های متا است , بدین ترتیب می‎توانید پیکربندی نوردهی که به کارگیری کردید را بررسی فرمایید . 
• قابلیت و امکان تغییر‌و تحول آن‎ها نیست , بدین ترتیب می‎توانید از آن تحت عنوان مدرکی به کار گیری نمائید که در یک عکس هیچ تغییری داده نشده است . 
نکات ضعف فرمت RAW : 
• پردازش نشده است , بدین ترتیب برای بازدید این پوشه می بایست آن را به فرمت . JPEG ( به میزان کافی زمینه مسخره است ) یا این که . TIFF تبدیل نمائید . 
• فضای بیشتری را اشغال می‎کند . 
• سرعت لبریز شدن یاد بافر دوربین را دوچندان می‎کند , بدین ترتیب نمی‎توانید سریعا پی درپی عکس بگیرید . 
• فاقد قابلیت و امکان استانداردسازی است , براین اساس سازش فایل‎های متعدد RAW فی مابین برنامه‎های دستکاری عکس شاید به یک نقص‌ تبدیل شود . 
2 ) فرمت پوشه JPEG چیست؟ 
JPEG مخفف عبارت «گروه مشترک کارشناسان گرافیک» است , مجموعه مسئول ساخت این فرمت پوشه پر اسم و رسم که دیدنی است بدانید معرفی آن در سال 1992 انجام شد . به یقین عمده اشخاص JPEG شناخته‎شده‎ترین فرمت فولدر برای تصاویر است که در تمامی جا از آن به کارگیری می‎شود از تصاویری که در اینترنت منتشر می‎کنیم گرفته تا تصاویری که با دوربین‎های گوشی خویش می‎گیریم . 
JPEG از فشرده‎سازی اتلافی ( lossy compression ) ( یا این که برگشت‎پذیر ) استعمال می‎کند تا به صورت موثری تصاویر گرفته شده به وسیله دوربین‎های دیجیتال یا این که بقیه دستگاه‎ها نظیر اسکنرها را ذخیره‎ نماید و نمایش دهد . یعنی منجر از میان بردن کمی جزئیات در یک تصویر می‎شود تا تماشا و ذخیره‎سازی آن را ساده‎تر نماید . 
نرخ فشرده‎سازی را می‎توان از روش دوربین یا این که یک نرم‎افزار دستکاری عکس تغییر تحول اعطا کرد . با گزینش فشرده‎‌سازی کم , بخش اعظم جزئیات در تصویر شما محافظت خواهد شد البته مقدار فولدر بزرگ‎تر خواهد بود.
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

از یک غربال دایره‌ای با پیکربندی روشنایی و رنگ دقیق‌تر استعمال نمایند . بنابراین , عوض اینکه یک ظلمت یا این که تیرگی را دورتادور قاب ساخت نمایند , از ابزار Radial Filter با تهیه و تنظیم ظلمت و تیرگی روی مکان‌های تیره به کار گیری مینمایند تا نقاط روشن , چندان تغییر تحول نکنند . برای این فعالیت کافیست که غربال دایره‌ای را تعیین و محدوده تأثیر آن را به جای تأثیر روی inside روی outside قرار دهید . به کارگیری از این روش , علاوه بر این‌که دیگر شمارا ناچار نمی کند تا روی کلیه قاب تأثیر بگذارید , بلکه به شما این قابلیت و امکان را می دهد تا راس تیرگی را از اواسط قاب به کناره‌ها هم جابجا فرمایید و روی سوژه‌هایی که در یک سوم طلایی یا این که نقاط دیگر فریم قرار دارا‌هستند نیز تمرکز ساخت نمائید . تم تولد کودک

ارتقا غلظت رنگ ها 

شخصاً معتقدم پیچیده‌ترین نشانه‌ای که زیاده‌روی در دستکاری عکس‌ های چشم انداز احتمال دارد داشته باشند , غلظت بیشتراز حد و نامتعارف است . چون از یک سو , ارتقا غلظت رنگ‌ها موجب زیباتر شدن عکس می گردد و آن را جذاب‌تر می نماید و از طرف دیگر , نشان می دهد که عکس بازنویسی شده‌است و همین زمینه میتواند اعتنا و نازکی عمل عکاسی مارا تحت سؤال چیره شود و همگی زیبایی عکس را به دستکاری آن دارای ربط نماید . عکاسی

- 5 غلط فاحش که اثبات می کند در دستکاری تصاویر زیادروی نموده اید 

در واقع ممکن است روش خیلی دقیقی برای تشخیص این افراط وجود نداشته باشد . احتمالاً فقط روش ممکن این است که مشاهده کنید ارتقاء غلظت رنگ‌ها سبب ساز از دست رفتن جزئیات تصویر شده‌است یا این که خیر . شایسته ترین ترفند برای خودداری از این گونه های نیز این است که تا حد ممکن از اسلایدر Saturation در ویرایشگر پوشه ناپخته یا این که فتوشاپ و لایتروم بپرهیزید و همت فرمائید از روش‌های مؤثر ارتقا غلظت رنگ به وسیله پنل Vibrance به کار گیری نمائید . این اسلایدر حداقل عملکرد مینماید غلظت رنگ‌هایی که دارنده غلظت یا Saturation بالا هستند را بالاتر نبرد و احتمال بروز خطا را کم می‌کند.آتلیه نوزاد

ما معمولاً بیشتر از هر چیزی، قربانی افزایش غلظت رنگ‌ها می‌شویم و این یکی از نشانه‌هایی است که همواره باعث می‌شود تا عکس های منظره ما، به نظر مصنوعی و غیر طبیعی برسند و تأثیر ویرایش روی آنها بیشتر از خود عکاسی به چشم می‌آید.

منبع:


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
هاله نورانی اطراف خورشید را کمتر می بینید و عکس طبیعی‌تر می شود . 
- 5 خطا فاحش که اثبات می کند در دستکاری تصاویر زیادروی نموده اید 
دقیقاً مثل همین بازنویسی , درباره‌ی قسمت های بدون نور عکس نیز قابل بررسی است . به کار گیری بسیار از اسلایدر Shadows که تاریکی‌های عکس را روشن‌تر می‌نماید , سبب می شود تا عکس حالتی HDR به خویش بگیرد و خصوصاً در عکس‌هایی که بافت آن‌ها از سایه‌ها تولید میگردد , این فعالیت منجر تخت شدن عکس میشود . برای مثال بافت یک صخره , برگ‌های یک درخت , بوته‌های کنار جاده یا این که هر سوژه دیگری که ماهیت خویش را از سایه‌ها میگیرد و معمولاً قابل نورپردازی نیست , با روشن کردن بسیار تصویر , غیر نرمال میشود . بدیهی است که مثلاً ما نمی‌توانیم یک درخت یا این که صخره را نورپردازی کنیم و دیده بشر به دیدن سایه‌ها درین بخشها بیشتر عادت دارااست تا دیدن جزئیات . به این ترتیب خوب تر است در چنین مواردی , اذن دهیم تا بخشها تیره بیشتر چشم شوند و باقی بمانند .   عکاسی بارداری
مشکلی به اسم کنتراست بیشتراز حد 
کنتراست به عبارتی چیزی است که قادر است عکس های چشم انداز را مضاعف زیباتر نماید . البته به کارگیری بسیار از کنتراست , دقیقاً نتیجه معکوس میدهد و مضاعف خطرناک است . اسلایدر کنتراست در ویرایشگر پوشه نپخته یا این که چه بسا فرمان‌های Contrast در منوی Image فتوشاپ و لایه تهیه کننده Contrast در پنل لایه‌ها , همه موجب ارتقا تیرگی‌ها و روشنی ها میگردند . اصولاً به کار گیری از این مورد , می تواند کلیه جزئیاتی که در بخش‌های تیره و روشن عکس بازگردانده شده‌است را از میان برنده شود . براین اساس , خوبتر است خیلی با احتیاط از آن استعمال فرمائید . 
- 5 خطا فاحش که اثبات می‌نماید در بازنویسی تصاویر زیادروی نموده اید 
در بازنویسی عکس‌ های چشم انداز زمانی اندازه کنتراست را مضاعف می کنید , مدام , بیشتر از نقاط روشن , به نقاط تیره عکس اعتنا فرمایید . هر کجا که حس کردید جزئیات و بافت بخش‌های تیره در اکنون جاهای جذاب شیراز 
از در بین رفتن میباشند , همان‌جا می بایست ارتقا کنتراست را متوقف فرمائید . مگر این‌که واقعاً از روی عامل و برای هدفی یگانه , می خواهید جزئیات قسمت های تیره را از در بین ببرید . 
ارتقاء بیشتراز حد Sharpening و Clarity عکس ممنوع ! 
این ممکن است معمول‌ترین غلط در دستکاری عکس‌ های چشم انداز باشد که بیش تر از حد دستکاری شده‌اند و همینطور ساده‌تر از باقی اشکالات نیز میگردد آن را تشخیص بخشید . به ساخت لبه‌های روشن و معلوم در کناره‌های بدون‌نور عکس Pixel - Peeping میگویند و هنگامی پیش می آید که عکس را بیشتراز حد شارپ کرده باشید یا این که از آیتم Clarity خیلی به کار گیری کرده باشید . این پیکسل‌های نورانی از نزدیک مشابه به یک هاله باریک و روشن در کناره‌های پرکنتراست عکس ظواهر میگردند . در حالتی که این واقعه افتاده‌ است , خوب تر است اندازه آن را کم نمائید یا این که حداقل , با به کارگیری از اسلایدر‌های Radius و Deatil تأثیر شارپ‌سازی روی لبه‌ها را کاهش دهید . 
- 5 نادرست فاحش که اثبات می‌کند در بازنویسی تصاویر زیادروی نموده اید 
تیرگی بدور دوچندان از حد یا این که در مکان نا مناسب 
ویگنتینگ یا این که تیرگی بدور , یکی گزینه‌هایی است که می تواند تمرکز بر سوژه را در عکس‌های چشم انداز ارتقا دهد . این مورد خصوصاً هنگامی که قضیه نامرتب و در نیز ریخته‌ای در دورنما عکس داریم به ما یاری می‌نماید تا این شلوغی‌ها را از دیده تماشاچی به دور کرده و نگاه را به جهت چیزی که میخواهیم جهت دهیم . 
- 5 نادرست فاحش که اثبات می نماید در دستکاری تصاویر زیادروی نموده اید عکاسی
البته به کار گیری از تیرگی به دور , در زمینه‌های روشن , خصوصاً اسمان و همینطور زمینه‌هایی که دارنده نوروفروغ یک دست میباشند ( مثل دریا ) قادر است به شدت به دیده بیاید . خیلی از عکاسان حرفه‌ای ترجیح می دهند که به جای به کارگیری از ابزار تیرگی به دور که در پنل Effects لایتروم یا این که Lens Correction در ویرایشگر فولدر نپخته جای‌دارد کیک تولد کودک
منبع:


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
میدانید ایراد ادیت های اغراق آمیز و تصنعی از کجا سرچشمه می گیرد ؟ متاسفانه از چشمان خودمان ! شاید یاد آن نظیر دارای اسم و رسم میفتید که میگوید “ مار در آستین رشد داده ایم ”
حقیقت این است که زیرا پروسه دستکاری تصویر برای ادیتور به مرور و با سرعت کم انجام می‌گیرد , دیده و ذهن بدان عادت می‌نمایند و متوجه نمیشوند که عکس نخستین با این تصویر غرق در ادیت زمین تا افق فرق نموده است .
البته نگران نباشید !سالن تولد 
ما به شما یاد می دهیم چه زمان از خیر ادیت بگذرید و تصویر بی آهنگ ( خصوصا تصاویر چشم انداز ) را به اکنون خویش رها فرمایید .
 خطا فاحش که اثبات می کند در بازنویسی تصاویر زیادروی نموده اید
کشف زیادروی در دستکاری تصاویر مناظر به مرور مشقت بار خیس از کشف دستکاری اغراق آمیز پرتره است . تراکم رنگی و پیچ و تاب جان دار در تصاویر چشم انداز عمل را یه خرده اختلال می‌کند
در واقع زیرا “ ارگانیک بودن ” در عکس های چشم انداز , آن‌قدرها مشخص و معلوم نیست و علاوه بر این , اکثر وقت ها وقت ها هرچقدر در دستکاری عکس‌ های چشم انداز , جلوتر میرویم , ظاهری جذاب‌تر پیدا مینماید . ممکن است اصلاً به همین بهانه نیز است که تکنیک‌های HDR و ماسک‌های نور , بیشتر از این‌که برای عکس‌های پرتره کاربرد داشته باشند , برای عکس‌های چشم انداز به کارگیری میگردند . در‌این مقاله آموزشی می خواهیم به سراغ این قضیه برویم و نشانه‌های زیاده‌روی در ادیت عکس‌های چشم انداز را بررسی کنیم تا ببینیم چقدر میتوانیم عکس‌های چشم انداز را دستکاری کنیم تا غیرطبیعی به لحاظ نرسند . آتلیه عکاسی
 
حواستان به هاله نورانی اطراف خورشید باشد
یک کدام از اشکالاتی که در بازنویسی عکس‌ های چشم انداز پیش میاید , وقتی است که رو به خورشید عکاسی می کنید . وجود مرجع روشنایی شدید خورشید در عکس‌های چشم انداز , بازیابی بخش ها Highlight شده عکاسی یا این که نورهای شدید را دوچندان اختلال مینماید . طبیعتاً چیزی که در اینجا به شما یاری مینماید تا
 
دامنه پویا یا این که Dynamic Range عکستان را فراتر ببرید و قسمت های بیشتری را بازیابی فرمائید , به کارگیری از فولدر ناپخته یا این که RAW است . ولی چه بسا وقتی که از پوشه ناپخته به کار گیری می کنید , گشوده نیز خیلی وقت‌ها نمی توان مناطقی که نور و روشنایی شدید دارا هستند را بازیابی کرد . ( برای شناخت بیشتر با پوشه های ناپخته اینجا را کلیک نمائید )
 
 
 
- 5 نادرست فاحش که اثبات می کند در بازنویسی تصاویر زیادروی نموده اید
 
 
 
یکی‌از تکنیک‌هایی که درین مواقع به فعالیت میاید این است که پروفایل پردازش عکس را از Adobe Standard به Adobe Landscape تغییر و تحول دهید . پروفایل Adobe Landscape , نسبت به نوع استاندارد پروفایل Flatter یا این که تخت‌تری است و محدوده بیشتری برای بازیابی نورهای شدید و سایه‌های تند به شما می دهد . چنانچه دکمه نمایش Highlightها را در هیستوگرام ویرایشگر پوشه ناپخته ادوبی یا این که ویرایشگر لایتروم روشن نمایید , می بینید که زمانی از پروفایل‌های دیگر ادوبی استعمال میکنید , محدوده‌های اخطار برای نقاط روشن خیلی بزرگ‌تر می‌باشند . ( برای کسب داده ها بیشتر درباره‌ی فعالیت با لایت روم , اینجا را کلیک فرمائید )
از‌آنجا‌که این نقاط نشانگر محدوده‌های نورانی از دست رفته و غیر قابل بازیابی میباشند , بازیابی آنان ممکن نیست و طبیعتاً هر چقدر نیز اندازه نوروفروغ تصویر را کمتر نمایید , این نقاط بازگردانده نمی شوند . به همین منظور نیز در صورتی‌که در عکس‌هایتان , یک هاله‌ نورانی غیر نرمال , دورتادور خورشید می بینید , بدین مضمون‌ است که محدوده نورانی را متعددی بدون نور کرده‌اید و درواقع در دستکاری عکس زیاده‌روی کرده‌اید .
 
- 5 غلط فاحش که اثبات می نماید در دستکاری تصاویر زیادروی نموده اید
البته هنگامی پروفایل را به Adobe Landscape تغییر و تحول می‌دهید , میبینید که فورا این محدوده اخطارها کوچک‌تر می شوند و دستکاری آنان ساده‌تر می‌گردد . بدین ترتیب میتوانید از این تکنیک برای دستیابی به Dynamic Range بزرگ‌تر به کار گیری فرمائید . در این‌حالت , چه بسا در حالتی‌که به به عبارتی میزان پیشین نیز تصویر را بدون‌نور نمایید 

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای اینجانب این یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می آید . آری , می‌توان با به کارگیری از دو انگشت تصویر را بزرگ کرد , ولی در‌این‌حالت‌ تناسب بعدها تصویر دارای اهمیت از در میان می رود .

۲ . نقشی که اینستاگرام در عکاسی معاصر ایفا می‌نماید این است که مردمان را از وجود خیلی از عکاسان خوب و هم‌چنین عکاسان نالایق با خبر نماید .

۳ . اینجانب اکنون عکس‌هایم را به اشتراک میگذارم , برای این قصد که تنها آن ها را نشان بدهم و آنگاه آن‌ها‌را برای یک کتاب دوم بازنویسی کنم .

۴ . کاملاً با این پدیده موافقم , زیرا پیش از اینستاگرام عکس‌ها تنها در جعبه‌ها و هارد درایوها بودند ; امروزه آنان خارج آورده شده‌اند و اشخاص بیشتری می توانند با آنها رابطه برقرار نمایند .آتلیه بارداری

 

الکس مک‌لین

اکانت کاربری : Landslides

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۴/۷ هزار نفر

میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۴۰۰ لایک

 

پاسخ‌ها :

۱ . فکرمی کنم اینستاگرام وسیله‌ای خوب برای به اشتراک‌گذاری داده ها چهره‌ای است . اینجانب گاهی از آن به کار گیری می کنم , البته بعضا مواقع نیز آن‌قدر سرم به هم ریخته است که نمی‌توانم در اینستاگرام چیزی را به اشتراک بگذارم . اخیراً در حالا برنامه‌ریزی برای رسانه‌های اجتماعی هستم تا بتوانم بیشتر در آنها عمل کنم .

 

۲ . به نظرم نقشی که اینستاگرام در عکاسی معاصر ایفا مینماید از راهِ به اشتراک گذاریِ اطلاعاتِ تصویریِ فراوانی است که لغت ها قوی به ابلاغ آن ها نیست . این راهی برای رابطه برقرار کردن , به اشتراک گذاشتن و دیدن اثراتی است که دیگر هنرمندان معاصر روی آن ها عمل می کنند .

 عکاسی

۳ . عموماً عکس‌ها را برای هدف های اجتماعی , سیاسی و فعالیت‌های محیط زیستی در اینستاگرام به اشتراک می گذارم . دوست دارم که عکس‌هایم را برای این مساله به اشتراک بگذارم , زیرا عکس‌هایم یک نقطه روئت کرد اختصاصی هوایی دارا‌هستند که مردمان در غیر این صورت آنان را نمی‌بینند . هم‌چنین علاقه‌مندم اینستاگرام را تحت عنوان برنامه‌ای , برای اشتراک‌گذاریِ ساده‌یِ هنر ابلاغ چهره‌ای , به عمل گیرم.سالن تولد کودک

۴. به نظرم عالی است! خیلی دوست دارم که دیدگاه‌های دیگر عکاسان را ببینم و این‌که ببینم چگونه خود را به صورت تصویری، از نقطه نظری که ممکن است متفاوت با من باشد، ابراز می‌کنند.

 

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

از وقتی که کار اینستاگرام تحت عنوان رسانه‌ای متکی بر عکس آغاز شد , پرسش‌های مختلفی در مورد ماهیت عکاسی در اینستاگرام و تأثیرگذاری این روش ارتباطی بر کلیت عکاسی مطرح شد . علی الخصوص بعداز آن‌که عکاسانی دارای اسم و رسم و حرفه‌ای هم با کارکرد‌هایی متعدد در آن آغاز به عمل کردند . در این راه , پرسش‌هایی را برای تنی چند از عکاسان مشهور و شناخته‌شده‌ که در اینستاگرام هم اکانت کاربری دارا هستند , ارسال کردیم تا بینش این عکاسان را در زمینه‌ی اینستاگرام و تاثیرات آن بر عکاسی جویا شویم . به‌دنبال , ابتدا پرسش‌هایی را بازدید می کنید که به طور مشترک برای این عکاسان پیامبر شده و بعد از آن , پاسخ‌های عکاسان را در‌این بخش و بخش‌های پیشین , سوای ترتیب خاصی در درج اسامی , میتوانید بخوانید . ( بخش نخستین و دوم و سوم ) قابل ذکر است پرسش‌ها آخرها خردادماه ۱۳۹۷ برای عکاسان نبی شده و تصاویر و داده ها حاضر مرتبط با بازه‌ی هنگامی فوق است . عکاسی 

 بادکنک آرایی

پرسش‌ها :

۱ . شاید حیث شمارا در خصوص اینستاگرام تحت عنوان رسانه‌‌ای برای به اشتراک‌گذاری عکس بدانیم؟

۲ . از نگرش شما اینستاگرام در عکاسی معاصر چه نقشی ایفا می‌کند؟

۳ . شما برای چه مقاصدی در اینستاگرام , عکس به اشتراک می‌گذارید؟

۴ . درخصوص اشخاصی که آوازه و هم‌چنین روش خویش در عکاسی را از روش به اشتراک گذاشتن تصاویر در اینستاگرام پیدا می نمایند چه نظری دارید؟

 عکاسی بارداری 

پیتر فانچ

اکانت کاربری : peterfunch

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۹/۴ هزار نفر

میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۳۰۰ لایک

 

پاسخ‌ها :

 

۱ . دیدن این که اینستاگرام چطور مصرف تصویر ما‌را به کلی دگرگون کرده‌ , شگفت انگیز است . چه بسا می‌توان این سؤال را مطرح کرد که آیا به درجه‌ی اشباع چهره یی رسیده‌ایم یا این که نه؟ اینجانب که این‌طور تامل نمی کنم . اینستاگرام صرفا یک کدام از چند رسانه‌ی به اشتراک‌گذاری عکس است . این رسانه‌ها صفا و آسانی خویش را از دست داده‌اند و امروزه مملو‌از تبلیغات شده‌اند . براین اساس فکرمی‌کنم که آن روزهای طلایی اینستاگرام رو به پایان است , البته احتمالا این مورد در آتی تغییر‌و تحول نماید .

 

۲ . این رسانه فاصله‌ی در بین عکاس آماتور و حرفه‌ای را از در بین برده است . امروزه تمامی عکاس میباشند و از عکاسی به کار گیری مینمایند , پس حقیقتا اینکه خودتان را عکاس بنامید اهمیتی ندارد . آنچه دیدنی اعتنا است , چگونگی استعمال شما از عکاسی است ; داستانی که تعریف می کنید , اندیشه‌هایی که مبنی بر آن ها از عکاسی استعمال می کنید یا این که مفاهیم بنیادین آثارتان . ولی با این‌حال آیا این‌ها می باشند که عکاسی معاصر را تشکیل می‌دهند؟

 

۳ . درباره ی اینستاگرام خیلی سختگیر نیستم ; یعنی چیز‌هایی که پست میکنم , تمامی چیز اعم از خبررسانی , تصاویر دیرین و تصاویری که پیدا می کنم را دربرگیرنده میگردد . تا حد متعددی اینستاگرام برای اینجانب یک رسانه‌یِ دیگر است . احتمال دارد در شرایطی‌که بیشتر بر کار در صفحه‌ی اینستاگرامم متمرکز بودم , دنبال‌کنندگان بیشتری نیز داشتم و آن موقع از اینستاگرام گوناگون به کار گیری می کردم .

 

۴ . آیا آوازه لزوماً باعث تاثیرگذاری می‌شود؟ خیر واقعاً . کانال‌ها و شیوه های متفاوتی برای یک تصویر موجود هست تا زنده بماند , به اشتراک نهاده شود و مجدد ایجاد شود ; بدین ترتیب اعتقاد و باور اینکه تصاویر صرفا در یک رسانه لایک‌های متعددی اخذ می نمایند , در واقع یک نگرش کوته‌نظرانه در مورد رابطه چهره یی است . البته مطمئن هستم برای افرادی که فقط از اینستاگرام تحت عنوان رسانه به کارگیری می نمایند , میتواند از لحاظ اقتصادی , مدلی استوار باشد . برای خودش اقتصاد کلانی است…

ریچارد سندلر

اکانت کاربری : ohstop۱۹۴۶

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۱۰/۴ هزار نفر

میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۳۰۰ لایک

 

پاسخ‌ها :

۱ . می پندارم که اینستاگرام به دلیل آسانی , یک رسانه‌ی خوب برای به اشتراک گذاشتن عکس است . انتقادی نیز که به اینستاگرام دارم این است که کاش این قابلیت را داشت که بتوان با چرخاندن موبایل به طور افقی , تصویر را نیز به طور تمام ورقه و افقی روئت کرد . 

 

 

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

از اقبال بیشتری هم برای دارای شهرت شدن برخوردارند .

سامان مویسس

اکانت کاربری : moisessaman

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۲۲ . ۶ هزار نفر

میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۹۰۰ لایک

پاسخ‌ها :

۱ . تاءمل کنم خوب تر است با بیان کردن این کلام استارت کنم که اینجانب به هیچ وجه راجع به رسانه‌های اجتماعی حرفه ای نیستم ; از فیسبوک به کارگیری نمی کنم و از روی بی‌میلی , سال پیش یک استفاده کننده اینستاگرام شدم . تفکر کنم منصفانه باشد که در میان خویش رسانه و اینکه چطور بوسیله کاربرانش به کارگیری می‌گردد , تمایز قائل شد . اینستاگرام به خودیِ خویش ابزاری خوب برای رابطه با مخاطب به نظر‌ میرسد ; چه این اشخاص دوستان خوب و یا این که اشخاص خانواده‌تان باشند یا این که این که کسانی ناشناخته باشند که به اثر ها شما علاقه‌مند می‌باشند . البته تردید اینجانب بیشتر درمورد جنبه‌ی زشت این رسانه است ; مثل خصوصیت اعتیادآور آن و قصد به زیاده‌روی در به اشتراک گذاشتن و بد جلوه دادن و تحریف حقیقت .

۲ . به نظرم مهم‌ خیس از تمامی چیز , اینستاگرام ابزاری برای رابطه فوری با مخاطب‌تان است . می‌پندارم به خاطر این حقیقت که یوزرها اینستاگرام بیشتر از روش عکاسی با نیز رابطه برقرار میکنند و اینکه میلیون‌ها نفر را به عکاسانی تبدیل مینماید که در غیر این صورت با عکاسی ارتباطی نداشتند , اینستاگرام سواد بصری ما‌را به طور جمعی ارتقاء داده است ; البته بر پایه ی تجربه‌ی فردی , اینستاگرام هیچ ارتباطی با مراحل خلاقانه‌ی عمل اینجانب ندارد . عکاسی بارداری 

۳ . نحوه‌ی رابطه اینجانب با اینستاگرام مدام یکسان نیست . بعضا ‌اوقات اثرها منتشر شده‌ام در مجله‌ها را به اشتراک می گذارم , بقیه‌ی مواقع ویدئوهایی را به اشتراک می گذارم که در وقتی که سرگرم به کارهستم یا این که در حین معاش روزمره‌ام , آن ها را ضبط کرده‌ام و گاهی از آن برای اطلاع‌رسانی درخصوص داستان‌ها یا این که رویداد‌های مشخصی که با آثارم در رابطه میباشند , به کارگیری می کنم .بادکنک آرایی

۴ . میپندارم این پدیده , بازتابی از جامعه‌ی فعلیِ دیوانه‌ و شیفته‌یِ رسانه‌های جمعی است که ما نیز در آن زندگی می‌کنیم. وانمود نمی‌کنم که از میلیون‌ها نفری که باعث ایجاد پدیده‌ی «سلبریتی اینستاگرام» شدند، باهوش‌تر هستم، اما فکر می‌کنم که این شهرت، مسئولیت‌هایی نیز در قبال مخاطب به دنبال می‌آورد.

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

۴ . اینستاگرام رسانه‌ای تازه برای عکاسان است تا با آن , آثارشان را بپرورانند و ایده‌هایشان را به طور آنلاین بیازمایند . این روز‌ها فشار بیشتری برای داشتن یک پروفایل دیجیتال موجود هست , پروفایلی که رسیدگی به آن قادر است دشوار باشد , به خصوص هنگامی که اشخاص شاغل در استودیو می‌باشند یا این که صرفاً کارایی مینمایند که فارغ از حواس پرتیِ بررسی کردن رسانه های آنلاین , معاش نمایند . ولی این رسانه میتواند ابزار فراوان خیر نیز باشد ; اینجانب از عکاسانی که آثارشان را از روش اینستاگرام توسعه و گسترش و رشد می دهند ( هنگامی که قادر است خط مش جدیدی برای تعامل تولید ‌کند ) حمایت می کنم . این رسانه نمی‌تواند جایگزین سخن رو در رو با استادان یا این که دیگر هنرمندان باشد , البته می تواند باعث ارتقاء ارتباطاتی شود که به فرد در پیداکردن مشاهده کرد شخصی‌اش یاری میکند و بعداً برقراری ارتباطات  انسانی در دنیای حقیقی را نیز آسان‌تر می‌کند. آتلیه بارداری

فکر میکنم اینستاگرام میتواند محل قابل قبولی برای خودبیانگری و توسعه و گسترش شبکه‌ی ارتباطی اشخاص باشد تا بتوانند بقیه افراد را در دیالوگ و گفتگویی گسترده‌تر که عکاسی صرفا قسمتی از آن است , مشغول نمایند یا این که به معضل بکشند . زمانی اقتدار ابلاغ هنری یا این که نگرش هر فرد به طور خلاقانه‌ای به وسیله این رسانه‌ی منحصر به فرد صورت گرفته یا این که سامان می یابد , طوری که برانگیزاننده‌ی گفت‌وگو است و به همین خاطر آوازه یا این که بدنامی به همراه می آورد , خوب و بی‌نظیر است .سالن تولد کودک

راجر بلن

اکانت کاربری : rogerballen

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۱۰۲ هزار نفر

میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۵۰۰۰ لایک

پاسخ‌ها :

۱ . اینستاگرام از دیدگاهی عملی , رسانه‌ای خوب برای به اشتراک گذاشتن تصاویر است . خیلی راحت می‌توان تصاویر را در‌این رسانه بار گذاری کرد و مخاطب بالقوه‌ای که برای دیدن تصاویر موجود هست , انبوه است .

 

۲ . اینستاگرام مثل فیسبوک سوای اعتنا به کیفیت مایحتاج تصاویر , به مردمان اذن می دهد که تصاویرشان را به اشترک گذارند . خطر این فرایند این است که قیمت حقیقی وواقعی هر تصویر بر طبق میزان «لایک»‌هایش قضاوت می‌گردد . به نظرم این روش ارزش‌گذاری عکس‌ها , در غایت اثر زیاد منفی بر بضاعت و توان اشخاص برای قضاوت راجع‌به قیمت واقعی یک عکس خواهد گذاشت .

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
از هنگامی که کار اینستاگرام تحت عنوان رسانه‌ای متکی بر عکس آغاز شد , پرسش‌های مختلفی درخصوص ماهیت عکاسی در اینستاگرام و تأثیرگذاری این روش ارتباطی بر کلیت عکاسی مطرح شد . علی الخصوص بعد از آن‌که عکاسانی دارای شهرت و حرفه‌ای هم با کارکرد‌هایی متعدد در آن آغاز به عمل کردند . در این سمت , پرسش‌هایی را برای تنی چند از عکاسان مشهور و شناخته‌شده‌ که در اینستاگرام هم اکانت کاربری دارا هستند , ارسال کردیم تا بینش این عکاسان را در خصوص اینستاگرام و تاثیرات آن بر عکاسی جویا شویم . درپی , ابتدا پرسش‌هایی را تماشا میکنید که به طور مشترک برای این عکاسان نبی شده و بعداز آن , پاسخ‌های عکاسان را در‌این بخش و بخش‌های آینده , فارغ از ترتیب خاصی در درج اسامی , میتوانید بخوانید . ( بخش اولیه و دوم ) قابل ذکر است پرسش‌ها آخرها خردادماه ۱۳۹۷ برای عکاسان پیامبر شده و تصاویر و داده ها حاضر مرتبط با بازه‌ی هنگامی فوق است .
پرسش‌ها :
۱ . احتمال دارد حیث شمارا در باب اینستاگرام تحت عنوان رسانه‌‌ای برای به اشتراک‌گذاری عکس بدانیم؟
۲ . از بینش شما اینستاگرام در عکاسی معاصر چه نقشی ایفا می‌کند؟
۳ . شما برای چه مقاصدی در اینستاگرام , عکس به اشتراک می‌گذارید؟
۴ . راجع به اشخاصی که آوازه و هم‌چنین رویکرد خویش در عکاسی را از روش به اشتراک گذاشتن تصاویر در اینستاگرام پیدا می کنند چه نظری دارید؟آتلیه عکاسی
جیمز کیسبیِر
اکانت کاربری : jamescasebere
تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۷ هزار نفر
میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۳۰۰ لایک
پاسخ‌ها :
۱ . به نظرم اینستاگرام خط مش دوچندان نیکی برای به اشتراک گذاشتن عکس‌های استودیویی غیرقانونی از مدل‌هایی است که در اکنون کار‌ کردن بر روی آنها هستم و باعث می شود مخاطب در زمینه‌ی روند کاری‌ام اطلاع کسب نماید . اینجانب تصاویری از هنر و معماری را به اشتراک میگذارم که آن‌ها‌را دوست دارم یا این که این که از آنها در کارم تأثیر پذیرفته ‌باشم . همینطور علاقه‌مندم بدانم که بقیه‌ی هنرمندان و اشخاصی که در هنر یا این که دیگر رشته‌های دارای ربط سرگرم کارند , بر روی چه چیز‌هایی عمل مینمایند , در عکس العمل به چه چیز‌های عمل میکنند و به چه موضوعاتی می‌اندیشند .سالن تولد 
۲ . اینستاگرام راهی است که اینجانب از آن برای به اشتراک گذاشتن آثارم سود میبرم , ولی عکسی که در اینستاگرام قرار می ‌دهم , کم کم تصویر نهایی‌ای ‌است که آن را یکی آثارم بدانم . این رسانه میتواند تحت عنوان رسانه‌ای خوب برای آزمودن ایده‌ها برای عکس‌ها , یافت کردن الهام‌هایی برای تصاویر و… به عمل رود .
۳ . اینستاگرام مهم ترین رسانه‌ی اجتماعیِ اینجانب برای رابطه برقرار کردن با کسانی است که آثارم را دنبال مینمایند . این رسانه فراوان متمرکز بر رابطه چهره ای است و از این حیث برای اشتراک‌گذاری تصاویر و رابطه برقرار کردن با کسانی که می خواهند اثرها در اکنون ایجاد و معاش روزمره‌ی هنرمندان را ببینند , مضاعف مطلوب است . هم‌چنین این رسانه , راهی خوب برای رابطه برقرار کردن با هنرگردانان , مدیریت موزه‌ها , هنرمندان و دوستانی است که دیدگاه‌های تصویریِشان را از روش اینستاگرام به اشتراک میگذارند .

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

این بدین معناست که نوشتار در کار من زیاد مهم است. به نظرم آمد که برای این صفحه‌ی اینستاگرامی نیز که ساخته‌ام، مانند یک کتاب، صفحه به صفحه نوشته‌ها و عکس‌ها را ساحل هم بگذارم تا برای اشخاصی که مرا پیگیری می‌کنند، به نوعی مانند یک کتاب آموزشی هم باشد. فعلاً هم هیچ‌گونه استفاده‌ی تجاری‌ای از اینستاگرام نکرده‌ام؛ برخی مواقع در آن کتاب‌هایم را معرفی کرده‌ام اما این پیشه نیز هدفی تجاری نداشته ‌است.

۴. همانطور که گفتم، اینستاگرام و خیلی از رسانه‌های اجتماعی، جایگزین جراید کاغذی و حتی تلویزیون شده‌اند و یا دارند می‌شوند. قبل از به وجود آمدن اینترنت و ایجاد تمامی این رسانه‌های اجتماعی، تنها مسیر شناسایی عکاسان، بیشتر از راه مطبوعات بود و هر کسی برای این‌که آثارش به جراید برسد، باید خیلی پیشه می‌کرد و این کار را خیلی ادامه می‌داد، اما شمار بسیاری عکاس خوب نیز هستی داشتند و دارند که عکاس حرفه‌ای نیستند ولی به راستی جزء آماتور‌های خیلی قوی‌ای هستند که درهمه جای جهان هم هستی دارند. بدبختانه شوربختانه نشانه ها این کسان در آن زمان، بسیار شناخته شده نبود، در صورتی که امروزه در اینستاگرام نشانه ها زیاد خوبی را پیدا می‌کنم و هنگامیکه درباره عکاسان این عکس ها کمی جستجو می‌کنم،برگزاری جشن تولد کودک

 می‌فهمم که این افراد، کسانی هستند که شغل‌شان عکاسی نیست و به حرفه‌های دیگری مشغول‌اند. بیشتر نیز همان ذوق و شور آماتوری هست که آن‌ها را به این شغل علاقه‌مند کرده است و یادبود ها زیاد احسان هم دارند. این‌ روزها عکاسانی نیز وجود دارند که به هیچ جایی وابسته نیستند، برای هیچ جایی شغل نمی‌کنند و تنها از طریق اینستاگرام پیشه اتمام می‌دهند. اکنون که چه کار تجاری، چه دعوت مردم به خرید عکس چاپ شده یا کتاب و چه برگزاری ورکشاپ باشد.عکاسی کودک

 به عنوان مثال، افرادی را می‌شناسم که فقط و فقط، فقط گذرگاه ارتباط تجاری‌شان حتی با دنیا، دنیای عکاسی و اطراف‌شان نیز از راه اینستاگرام است. این‌که در اینستاگرام هم مشابه سایر رسانه‌های اجتماعی، چیزهایی نامربوط و وقت تلف کن خیلی بسیار باشد، امری طبیعی است، اما فعلاً صحبت‌مان درباره‌ی گذرگاه استفاده‌ی حرفه‌ای و صحیح از اینستاگرام است. یک نکته‌ی جالبی هم در اینستاگرام وجود دارد و آن نیز این است که به نوعی می‌توان فهمید اکثر کسانی که در اینستاگرام هستند، علاقه‌مند به عکاسی اند و حتی افرادی که فقط عکس‌های بی‌ربط از زندگی روزمره‌ی‌ خویش به اشتراک می‌گذارند نیز به هر حال این را به عنوان یک زبان قبول کرده‌اند، چون عکاسی در حقیقت در حال تبدیل شدن به زبان بین‌المللی عالم است. درآخر اندیشه می‌کنم که اینستاگرام یگانه از بهترین امکانات را فراهم می‌کند برای این‌که هر شخص بتواند این زبان تصویر را به عالم ارائه دهد.

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
. از دید کسانی که شهرت یا ثروت خویش را از طریق رسانه‌های اجتماعی به دست آورده‌اند، کاملاً شگفت‌زده می‌شوم.
رضا دقتی
حساب کاربری: rezaphotography
تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام: ۲۵۳ هزار نفر
میانگین حدودی شمار لایک در هر پست: ۹۰۰۰ لایک
پاسخ‌ها:
۱. اینستاگرام و بسیاری از پدیده‌های مانند به آن، در درستی یگانه از بهترین امکانات برای برقراریِ وابستگی از راه عکس را دارند. به نظرم اینستاگرام تا به حال نسبت به دیگر رسانه‌های این‌چنینی بهترین است زیرا مستقیماً با عکس و عکاسی و هر چیزی که در باره تصویر است، ارتباط دارد. این رسانه هم از نظر نرم‌افزاری به واقعیت ایجاد شده و هم این‌که به گونه‌ای طراحی شده است که برای دیدن در تلفن‌های همراه، که بیشترین به کارگیری اینستاگرام را نسبت به کامپیوتر‌ها دارند، پسندیده باشد. افزون بر این‌ها، راه‌های ارتباطیِ وسط دنبال‌کنندگان و هم‌چنین میان هر عکاس و دنبال‌کنندگانش خیلی فکرشده و پسندیده هستند.کیک تولد کودک
۲. می‌توانم بگویم که اینستاگرام به نوعی احد از بهترین استادان عکاسی است. استادی هم هست که فقط یک گونه پرتو را پرتو نمی‌دهد و انواع و اقسام آثار مختلف، از جمله همه‌ی آثاری که با عکاسی و یا تصویر ایجاد می‌شوند را دربرمی‌گیرد. به نوعی اینستاگرام می‌تواند یک آموزگار عکاسی باشد، چون خیلی از استادان عکاسی کار‌هایشان را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند و به نظرم هم اینک یکی از بهترین راه‌های یادگیری عکاسی برای یک جامعه‌ی بزرگ‌تر، همین نگاه کردن به عکس‌های بقیه استادان است. به غیر از این‌که اینستاگرام امکان یادگیری زیادی را فراهم می‌کند، برای خبر رسانی هم بسیار خوب هست؛ خبررسانی از طریق تصویر، معرفی نشانه ها عکاسان، پیدا کردن آثار هنری دیگران یا نگاه کردن به برخی از عکس‌ها برای تقلید نکردن. آن‌هایی که به راستی می‌خواهند شغل مبتکرانه اتمام بدهند، می‌توانند کارهایی که قبل از این سپریدن شده را ببینند الی دیگر آن نشانه ها را تکرار نکنند‌. بر خلاف خیلی‌ها که کارها را نگاه می‌کنند الی تقلید کنند، افرادی که می‌خواهند عکاسی را یاد بگیرند و گذرگاه را به واقعیت پیش روندآتلیه نوزاد
، می‌توانند از اینستاگرام این بهره‌گیری را هم داشته باشند. اندیشه می‌کنم که یک نقش مهم دیگری که اینستاگرام در عکاسی امروزی ایفا کرده، برپایی این وابستگی وسیع بین عکاسان جهان است، چه عکاسانی که حرفه‌ای هستند و چه کسانی که تازه ‌کار هستند. اینستاگرام اکنون بهترین وسیله‌ی ارتباطیِ عکاسی و عکاسان است.
۳. استفاده‌ی من از اینستاگرام به راستی یک گونه گفتار و هم‌چنین نگاهی به تمامی آثاری است که آن‌ها را انتخاب می‌کنم، در عین حال، به ندرت پیش آمده که در واکنش به حوادث و اتفاقات، عکس‌هایی که همان روز می‌گیرم را بالافاصله در اینستاگرام به اشتراک بگذارم؛ من این‌چنین استفاده‌ای ندارم. اغلب مانند فرایند برپایی یک کتاب، عکس‌ها و هم چنین نوشته‌ها را صفحه به صفحه و تک به تک، گزینش می‌کنم. با این‌که بسیاری از گروه‌ها یا افرادی که از اینستاگرام کاربرد می‌کنند، بسیار متن نمی‌نویسند، ولی معتقد هستم که برخی مواقع متن اغلب از ۵۰ درصد از اثر را هم می‌تواند دربرگیرنده شود، زیرا مثلاً برای کسی که عکاس-خبرنگار هست، کلمه خبرنگار هم به همان متن برمی‌گردد. 

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

از زمانی که تکاپو اینستاگرام به عنوان رسانه‌ای متکی بر عکس ابتدا شد، پرسش‌های مختلفی درباره‌ی ماهیت عکاسی در اینستاگرام و تأثیرگذاری این طریق ارتباطی بر کلیت عکاسی مطرح شد. به اخص بعد از آن‌که عکاسانی سرشناس و حرفه‌ای نیز با کارکرد‌هایی متفاوت در آن آغاز به فعالیت کردند. در این راستا، پرسش‌هایی را برای شماری از عکاسان سرشناس و شناخته‌شده‌ که در اینستاگرام نیز حساب کاربری دارند، ارسال کردیم تا نقطه نظر این عکاسان را درباره‌ی اینستاگرام و تاثیرات آن بر عکاسی جویا شویم. در ادامه، پیش درآمد پرسش‌هایی را نگریستن می‌کنید که به صورت مشترک برای این عکاسان رسول شده و پس از آن، پاسخ‌های عکاسان را در این دسته و بخش‌های آتی، بدون ترتیب خاصی در درج اسامی، می‌توانید بخوانید. (بخش اول) لازم به بیان است پرسش‌ها اواخر خردادماه ۱۳۹۷ برای عکاسان رسول شده و عکس ها و اطلاعات حاضر مربوط به بازه‌ی زمانی فوق است.بادکنک آرایی

پرسش‌ها:

۱. ممکن است نظر شما را درباره‌ی اینستاگرام به عنوان رسانه‌‌ای برای به اشتراک‌گذاری عکس بدانیم؟ عکاسی نوزاد  

۲. از نگرش شما اینستاگرام در عکاسی امروزی چه نقشی ایفا می‌کند؟

۳. شما برای چه مقاصدی در اینستاگرام، عکس به اشتراک می‌گذارید؟

۴. درباره‌ی کسانی که شهرت و هم‌چنین مسیر خود در عکاسی را از راه به اشتراک گذاشتن عکس ها در اینستاگرام پیدا می‌کنند چه نظری دارید؟

مارتین پار

حساب کاربری: martinparrstudio

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام: ۳۹۶ هزار نفر

میانگین حدودی شمار لایک در هر پست: ۹۰۰۰ لایک

پاسخ‌ها (بدون هیچ توضیحی تنها استجابت دو سوال را فرستادند):

۲. نقش خوبی را ایفا می‌کند؛ به عکاسانی که شناخته شده نیستند، فرصت درخشیدن می‌دهد.

۴. به طرز عجیبی هیچ‌وقت در اینستاگرام عکاس امروزی جدیدی را کشف نکرده‌ام که با آثارش در اینستاگرام تحت کارایی قرار بگیرم. هرچند که باید در اینستاگرام وجود داشته باشند.

سیندی شرمن

حساب کاربری: cindysherman

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام: ۲۲۹ هزار نفر

میانگین حدودی شمار لایک در هر پست: ۱۵۰۰۰ لایک

پاسخ‌ها:

۱. به نظرم اینستاگرام برای به اشتراک‌ گذاشتن، یاد گرفتن و الهام دریافت از عکس ها دیگران ایده‌آل است.

۲. نمی‌دانم که چطور اینستاگرام بر کارهایی که در عکاسی امروزی در حال سپریدن است تأثیر می‌گذارد، به جز اینکه فضای اکثریت را برای دید نشانه ها فراهم می‌کند.

۳. از اینستاگرام برای سرگرمی کاربرد می‌کنم؛ پیش‌طرح‌های عکاسانه می‌سازم، با اپلیکیشن‌ها بازی می‌کنم و به ندرت چیزی از زندگی روزانه‌ام را به اشتراک می‌گذارم. ولی این را نیز می‌دانم که چگونه به عنوان تقویت کننده‌ی اعتماد به نفس عمل می‌کند؛ مثلاً زمانی که تنها به کمی دلگرمی یا تایید بیچارگی دارید. خطر این کارکرد را هم می‌دانم.

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
 
این خصوصیت همینطور به محافظت تراز نورپردازی امداد می‎کند تا فی مابین ثبت تصاویر گوناگون تغییر‌و تحول نکند و فعالیت دوربین یا این که برنامه‎های دستکاری عکس در سرهم‎بندی آخری تصاویر و تولید یک تصویر سراسرنما یا این که تراز نوردهی یکنواخت معمولی شود .
2 ) همپوشانی عالی است
وقتی که یک سری عکس برای یک تصویر پانوراما می‎گیرید , مدام سفارش می‎شود آن‎ها را تا یک حد خاصی همپوشانی نمائید . یعنی حاشیه عکس پیشین را ثبت فرمائید تا هرگونه جزئیات از دست نرود و برای سرهم‎بندی ساده‎تر تصویر در پروسه بعدی یک راهنما به‌وجود آورید . آتلیه عکاسی 
بعضی از اشخاص تصاویری که گرفته‎اند را با دستکم 15 درصد همپوشانی سرهم‎بندی می‎کنند , زیرا این عمل به آن‎ها اذن می‎دهد جلوی ظواهر شدن هرگونه لنز فلر و اعوجاج روی لبه‎های قاب‎های تصویر در عکس آخرین پانوراما را بگیرند .عکاسی نوزاد
میزان درست یا این که اشتباهی برای حد همپوشانی وجچود ندارد , تنها می بایست مرحله ضروری آن را برای دوربین خویش معین فرمایید .
3 ) دوربین خویش را مرحله و صاف نگه دارید
در شرایطی‌که قصد عکاسی به طور تجربی را ندارید , مدام دوربین خویش را مرحله نگه دارید تا همه بخش‎های تصویر سراسرنمای خویش را با نقطه کاهش دید یا این که بیش مشابهی ثبت نمایید . این داستان به طور ارگانیک بازدارنده تراکم اعوجاج برای لنزهای خمیده می‎شود که معمولا علت آن کج کردن دوربین در سوی بالا و ذیل است .
در شرایطی که بتوانید اعوجاج‎ها و تحریف‎ها را در دست کم اندازه ممکن نگه دارید , جلوی مسائلی مثل فقدان اندازه کافی همپوشانی و شکل‎گیری تصویر سراسرنمایی با جزئیات گسیخته را می‎گیرید .
4 ) به پیکربندی نوردهی دوربین خویش اعتنا فرمایید
هیچکس دوست ندارد تصویر سراسرنمایی با نوردهی بگیرد که یکنواخت نیست . زمان به کارگیری از دوربین‎های حرفه‎ای که وضعیت عکاسی سراسرنما ندارند , حواستان باشد دوربین را در شرایط عکاسی دستی قرار دهید تا به طور خودکار پیکربندی را برای تصاحب کردن تصاویری «صحیح» البته با نوردهی مختلف تغییر تحول ندهد .
 
5 ) حواستان به بخش‎ها و عنصرها متحرک باطن صحنه باشد
یک تصویر ایده‎آل سراسرنما , چهره‌ای است که در آن کل صحنه و عناصرش در وقتی که دوربین خویش را جنبش می‎دهید اثبات باقی می‎مانند . ولی , انجام این فعالیت در طول عکاسی در نواحی که در آن عنصرها متحرک چشم می‎شود , مثل مردمان , ماشین‎ها و ابرهایی با سرعت جابه‎جایی بالا , مشقت بار است .
در شرایطی‌که می‎خواهید چهره‌ای شارپ بگیرید که بخش‎های محو نداشته باشد یا این که برخی اوقات در بخش‎های متفاوت عکس سراسرنمای شما سوژه مشابهی موجود هست , سفارش می‎کنیم برای یک زمان مطلوب طاقت فرمایید و بعد از آن هر تصویر را به محض اینکه موادسازنده متبوع از فریم بیرون شدند ثبت نمایید .
ولی بایستی اشاره کنیم , وجود چنین تحرک‎هایی در حالتی که بخواهید کار در یک بازار به هم ریخته یا این که یک خط اسمان طوفانی را نشان دهید , عالی است .
6 ) به به کار گیری از لنزهای اولترا واید اعتماد نکنید
عکاسانی که تماما با لنزها و قواعد عکاسی سراسرنما آشنا نیستند , احتمال دارد نسبت به به کار گیری از لنزهای فراوان واید وسوسه شوند , یعنی لنزهایی که تصویر را برای بهبود پرسپکتیو و ثبت جزئیات بیشتر صحنه در هر تصویر تحریف می‎کنند . این تکنیک برخی اوقات سبب ثبت تصاویر نسبتا عالی سراسرنما می‎شود که اما بستگی به صحنه و برنامه سرهم‎بندی دارااست .
البته همانگونه که در ابتدا از مزایای صاف نگه داشتن دوربین گذشته از عکاسی کلام کردیم , مراقبت تحریف و اعوجاج در دست کم میزان ممکن سبب ساز می‎شود برای سطح سرهم‎بندی یک تصاویر سراسرنمای بی‎نقص‎‌تر داشته باشید .
7 ) از یک‌سری وضعیت از صحنه عکس بگیرید
فقط برای ثبت نمای کل تصویر خودتان را محدود به یک شرایط نکنید . با اعتنا بوجود برنامه‎های توسعه یافته دستکاری عکس و سرهم‎بندی آن می‎توانید عملا دوربین خویش را هرجایی جابه‎جا فرمایید , چه بسا از نزولی تا جزئیات بیشتری را در بر گیرد که معمولا در حین جنبش دادن دوربینتنها به صورت افقی ثبت نمی‎شوند.
انجام این کار به شما اجازه خواهد داد برای بالا بردن کیفیت و جزئیات در قسمت‎های بالا و پایین قاب تصویر همپوشانی‎های بیشتری داشته باشید، یعنی جایی که خط افق و عناصر پیش‎زمینه حضور خواهند داشت.
8) به حالت عمودی دوربین خود را حرکت دهید
فقط به صورت افقی تصاویر سراسرنما نگیرید. همچنین از حالت جابه‎جایی دوربین به صورت عمودی استفاده کنید. سوژه‎ها و صحنه‎های مختلفی وجود دارند که می‎توانید در این حالت از آن‎ها عکس سراسرنما بگیرید مانند آبشارها و ساختمان‎های مرتفع. فقط دوربین را در حالی که روی یک سه پایه قرار داده‎اید به صورت افقی بگیرید و از تکنیک‎های اشاره شده در این مطلب استفاده کنید. 
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
 
4 ) مرحله نوردهی دوربین را معین نمایید
بخش اعظم دوربین‎های اشاره کن و عکس بگیر امروزی به طور خودکار از تصویر نخستین پیکربندی صحیحی برای نوردهی تصویر در حیث می‎گیرند و آن را در تصاویر بعدی محافظت می‎کنند تا جای ممکن تراز جزئیات بالا باشد و بتوانید یک تصویر سراسرنما با مرحله نوردهی یکنواخت بگیرید .
ولی زمان استعمال از دوربین‎های حرفه‎ای با پیکربندی دستی , می بایست از وضعیت نورسنجی دستی به کارگیری فرمایید . اما گذشته از انجام این عمل , بایستی میانگین پیکربندی نوردهی را برای صحنه خویش با یاری نورسنج دوربین معلوم فرمائید . طریق انجام این عمل به طور تحت است :
• وقتی که در وضعیت خودکار ( Auto ) یا این که برنامه ( Program ) یا این که سبز ( گرین ) قرار دارید , در منوی دوربین شایسته ترین روش نورسنجی را ( ماتریسی , نقطه‎ای یا این که تمرکز بر راس ) برای صحنه گزینش فرمایید . توصیه می‎کنیم از طریق نورسنجی ماتریسی یا این که ارزیابی‎کننده به کار گیری فرمایید زیرا یک سری نصیب از صحنه را چک می‎کنند تا تراز نوردهی کلی معلوم شود .
• در حالی که دوربین خویش را به نواحی مختلفی از صحنه گرفته‎اید چندین عکس از بخش‎های متفاوت صحنه بگیرید و به موقعیت نورسنجی دوربین اذن دهید برای هر صحنه ضریب اف ( گشادگی روزنه دیافراگم ) و سرعت شاتر را سفارش دهد .
• حواستان به پیکربندی نوردهی باشد تا جلوی نوردهی بیش تر از حد نواحی روشن‎تر صحنه , مثل جزئیات عرش , را بگیرید .
• در غایت برگه مدرج روی دوربین ( dial ) را بچرخانید تا در وضعیت به کارگیری از نورسنجی دستی قرار گیرد و پیکربندی سرعت شاتر و ضریب اف انتخابی خویش را در آن قرار دهید تا بتوانید عکاسی را آغاز نمائید .
فراموش نکنید پیکربندی مناسب تعادل سپید خویش را قبلی از عکاسی سراسرنما گزینش فرمائید .
5 ) ویرایش‎های اضطراری را روی عکس انجام دهید
 
اگر با استعمال از نرم افزار دوربین یک تلفن همراه هوشمند قصد دارید عکس پانوراما بگیرید , بعید است بتوانید روی تصویر ویرایش‎های حتمی را انجام دهید زیرا دوربین بعد از اینکه تصاویر را گرفتید به طور خودکار آن‎ها را با نیز سرهم‎بندی می‎کند .
ولی در شرایطی‌که قصد دارید تراز سرهم‎بندی را بعدا با به کار گیری از یک برنامه دستکاری عکس انجام دهید , می‎توانید تغییرات حتمی برای نوردهی و تصحیح هرگونه اعوجاج را نظر نمائید تا در تراز سرهم‎بندی به مراتب کارتان ساده‎تر شود .
احتمالا در صورتیکه تصویر سراسرنمای آخری بخش‎های یکنواختی داشته باشد بدون چاره به تکرار این سطح گردید .
6 ) تصاویر خویش را به صورت یک تصویر سراسرنما سرهم‎بندی نمایید
در غایت , با استعمال از یک نرم‎افزار بازنویسی عکس عالی تصاویر خویش را سرهم‎بندی فرمایید . برنامه‎هایی نظیر لایت‎روم و Camera Raw گزینه‎هایی خوب می باشند زیرا می‎توانند یک سری تصویر ناپخته را به صورت یک تصویر سراسرنما یا این که HDR مخلوط ‎کنند و آن را با جزئیات فوق‎العاده بالایی با فرمت DNG ذخیره سازند .
جزئیات تصویر آخرین را بررسی فرمایید تا وجود هرگونه دوگانگی و یکنواخت نبودن در تصویر که از دستتان در رفته است معلوم شود و آن گاه به سطح آنگاه برگردید و تصویر آخرین را خوبتر فرمائید . آتلیه عکاسی نوزاد
در پایان , رزولوشن را گزینش نمائید و با اعتنا به انگیزه به کارگیری از تصویر بهینه‎سازی‎های حتمی را انجام دهید .
نکاتی که هنگام به چنگ آوردن یک عکس پانوراما بایستی به یاد داشته باشید
1 ) از وضعیت عکاسی پانوراما به کار گیری اضطراری را ببریدآتلیه بارداری
در‌صورتی‌کهدوربینی با شرایط عکاسی پانوراما دارید , از این وضعیت به کارگیری فرمایید . وجود آن به شما یاری خواهد کرد یک‌سری تصویر بگیرید و یک تصویر پانوراما به‌وجود می‎آورد و این مجال را خواهید داشت تا پایانی تصویر را بررسی نمائید و آن را با یک نمای زنده از صحنه‎ای که دوست داریدعکس آن را بگیرید , در یک مرحله قرار دهید .
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
تصاویر سراسرنما قسمتی از زیباترین تصاویر در دنیای عکاسی می باشند . در ثبت آن‎ها , با تکان دادن افقی یا این که عمودی دوربین یکسری تصویر با نیز مخلوط می‎شوند تا فضای بیشتری از یک صحنه در یک فریم به صورت تصویر آخرین جا گیرد . 
در سود , بخش بیشتری از صحنه ثبت خواهد شد و به بینندگان اذن می‎دهد عرصه دیدی با زاویه گشوده داشته باشند و به صورت واقع‎گرایانه‎تر یک مکان را ببینند . 
صحنه‎های مرسوم برای عکاسی پانوراما ( سراسرنما ) عبارتند از حاشیه دریا , بناهای معماری در محیط گشوده و بسته , نماهای شهری و خط اسمان , قله کوه‎ها و چه بسا سوژه‎های انسانی در دورهمی‎های اجتماعی . آتلیه عکاسی کودک
با دقت به‌این اینکه در هر موبایل هوشمند مدرن قابلیت و امکان عکاسی پانوراما موجود هست , تمامی عملا می‎توانند با هر دوربینی یک عکس سراسرنما بگیرند و این مسئله فرصتی در اختیار اشخاص قرار می‎دهد تا یک تصویر پانورامای خوب بگیرند تا مخاطبان بتوانند از ابتدا تا انتها شاهد یک تصویر باشند , با آن شگفت‎زده شوند و خویش را در آن احساس نمایند . عکاسی بارداری  
روش دریافت کردن یک عکس پانوراما 
به طور تئوری , تصاحب کردن یک عکس پانوراما نسبتا معمولی است . مکان و نمایی خوب را در ذهن دارید و صرفا کاری که بایستی انجام دهید ثبت یک عکس پانورامای خوب از آن است . ولی پیشین از به چنگ آوردن عکس بایستی مطمئن گردید روند پایین را انجام داده‎اید : 
• عکس خویش را ترکیب‎بندی فرمائید . 
• از لنزهای «معمولی» به کار گیری فرمائید . 
• سه شالوده را به طور مرحله شده قرار دهید . 
• مرحله نوردهی دوربین را معین فرمائید . 
• ویرایش‎های واجب را روی عکس انجام دهید . 
• تصاویر خویش را به صورت یک تصویر سراسرنما سرهم‎بندی فرمائید . 
1 ) عکس خویش را ترکیب‎بندی نمایید 
اولی سطح تصمیم‎گیری راجع‌به ظواهر آخرین تصویر سراسرنما است . یعنی می بایست تصمیم بگیرید از چه زاویه‎ و نقطه دیدی می‎خواهید عکس بگیرید . تنها به طور تصادفی یک نمای روءیت کرد را گزینش نکنید ,
 
نواحی را که می‎خواهید از یک کناره تصویر تا لبه دیگر در بر گرفته شوند را در حیث بگیرید .
همینطور , نقطه‎ای را گزینش نمایید که از آن‎جا بتوانید یک رویت کرد سوای مزاحمت به نواحی مناسب و متبوع خویش داشته باشید .
کماکان می‎توانید از عمده ترفندها و نکات مستمر ترکیب‎بندی به کار گیری نمایید , براین اساس از محک زدن تکنیک‎های خلاقانه‎ای نظیر انباشت ترکیب‎بندی یا این که ساب فریمینگ نترسید .
2 ) از لنزهای «معمولی» به کارگیری نمایید
لنزهای «معمولی» ( نرمال ) نمایی از چیزی که می‎بینید ارائه می‎دهند و اعوجاج اطراف لبه‎های تصویر را که تصویر سراسرنمای شمارا تشکیل می‎دهند به دست کم می‎رسانند . خوبتر است با لنزهای معمولی تصاویر سراسرنما بگیرید , یعنی لنزی گزینش نمائید که ارتفاع کانونی آن در بین یک لنز زاویه گشوده و تله‎فوتو باشد , همان میزان ایده‎آل آن 35 تا 50 میلی‎متر است .
به یاد داشته باشید , حین عکاسی پانوراما یک‌سری تصویر گرفته خواهد شد و با یکدیگر سرهم‎بندی می‎شوند در سود لنز می بایست عرصه دیدی با زاویه مناسب در اختیار شما قرار دهد , خیر این‌که خویش لنز عرصه روءیت کرد خیر داشته باشد .
3 ) سه‎ اساس را سطح نمائید
هنگامی که برای دریافت کردن تصاویر سراسرنما از سه اساس به کارگیری می‎کنید , مطمئن گردید آن را به صحت سطح کرده‎اید تا محور چرخش تماما نسبت به زمین افقی و عمودی باشد . این داستان سبب خواهد شد وقتی که دوربین را با سه اساس جنبش می‎دهید ( پن می‎کنید ) از واقع‎گرایانه‎ترین نما و زاویه یک صحنه را با دستکم اعوجاج ( که می‎تواند در حین سطح سرهم‎بندی منجر پیدایش مشکلاتی شود ) بگیرید .
در صورتی‌که سه شالوده یا این که رمز سه شالوده یک مرحله حبابی داخلی دارا هستند , می‎توانید از آن به کارگیری نمائید زیرا به شما امداد می‎کند تا مطمئن گردید دوربین شما به طور کامل سطح است . در‌صورتی‌که چنین تجهیزاتی را ندارید , می بایست یک مرحله حبابی مستقل بخرید که روی سه شالوده یا این که دوربین‎تان نصب شود .
 


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
هم‌چنین به خوبی از این مسئله آگاهم که برای برخی، اینستاگرام تنها راه برای رساندن صدایشان به جهان است. آن‌ها فرصت‌های خوبی که من برای چاپ کتاب‌های زیاد یا برگزاری نمایشگاه‌های فراوان داشته‌ام را ندارند. اساساً، در نگاه من اینستاگرام رسانه‌ای برای به نمایش گذاشتن و ارائه‌ی بخش اصلی آثارم نیست. برای من و بسیاری از کسانی که آن‌ها را در اینستاگرام دنبال می‌کنم، اینستاگرام رسانه‌ای برای تصاویر یادداشت‌گونه، بازی‌های تصویری و خاطرات تصویری ما است. در میان اشخاصی که در اینستاگرام دنبال می‌کنم، عکاسانی نیز هستند که از طریق اشتراک‌گذاری عکس در اینستاگرام توانستند روش مخصوص به خود را در عکاسی پیدا کنند. اما همانطور که گفتم، می‌دانم که برای خیلی از عکاسان، اینستاگرام مهم‌ترین رسانه‌ای است که با آن می‌توانند آثارشان را منتشر کنند و این راهی برای من فراهم کرد تا بسیاری از آثاری که در کشور شما (ایران) در حال تولید هستند را بتوانم ببینم؛ تصاویری که در غیر این صورت هیچ وقت شانسی برای دیدن‌شان نداشتم.
مارتا کوپر
حساب کاربری: Marthacoopergram
تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام: ۱۹۹ هزار نفر
میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست: ۲۰۰ لایک
پاسخ‌ها:
۱. اینستاگرام خیلی سرگرم‌کننده است. من گرفتن عکس و بلافاصله به اشتراک گذاشتن آن‌ را دوست دارم. به سادگی می‌توان از این نرم‌افزار استفاده کرد و ابزار‌های ویرایش عکس خوبی دارد. من خواندن نظرات درباره‌ی عکس‌ها و دیدن لایک‌ها را دوست دارم.
۲. امروزه که محل‌های ارائه‌ی اندکی برای عکس‌های چاپ شده وجود دارد، اینستاگرام راهی برای همه، چه حرفه‌ای و چه آماتور، برای نشان دادن آثارشان به جهانیان است. این رسانه به ما امکان می‌دهد که ویرایش‌کننده و منتشر‌کننده‌ی عکس‌های خودمان باشیم. نمی‌دانم که برای دیگر عکاسان نیز این‌چنین است یا نه، اما امکان به اشتراک گذاشتن عکس‌ها در اینستاگرام، انگیزه‌ای برای عکاسی بیشتر و تلاش سخت‌تر را در من ایجاد می‌کند. بدون وجود فضای مجازی، عکس‌های من باید در آرشیو مدفون می‌شدند.
۳. از آن‌جایی که بسیار سفر می‌کنم، از اینستاگرام برای این‌که به مردم اطلاع دهم که کجا هستم و چه می‌کنم، استفاده می‌کنم. چون عکاسی از گرافیتی، هنر خیابانی و هیپ هاپ موضوعات تخصصی‌ای هستند که من را با آن‌ها می‌شناسند و همینطور چون دنبال‌کنندگانم به این موضوعات علاقه‌مند هستند، تصاویری در این باره به اشتراک می‌گذارم. گهگاه نیز عکسی کاملاً متفاوت مثلاً تصویری از گربه‌ام، ملیا، را به اشتراک می‌گذارم. من وب‌سایتی برای عکس‌هایم ندارم، بنابراین از اینستاگرام به عنوان نوعی پرتفولیو استفاده می‌کنم. به همین دلیل فقط عکس‌های خودم را به اشتراک می‌گذارم و نه به طور مثال اطلاعیه‌های دیگران را، مگر اطلاعیه‌ای که همراه با یکی از عکس‌های من باشد.
۴. امیدوارم که آن‌ها قدرت بیشتری بیابند! عکاسی یک حرفه‌ی رقابتی و بی‌‌قانون است. با هر چیزی که در این حرفه به خوبی جواب دهد، مشکلی نخواهم داشت.
پی‎نوشت: عکاسی بارداری
[۱] دوربین  پولاروید تک لنزی‌ای که تاشونده بود. این دوربین که نسبتا گران قیمت نیز بود، به دلیل امکان بیشتر تنظیمات دستی، از دوربین‌های محبوب دهه‌ی ۷۰ میلادی محسوب می‌شد. آتلیه بارداری 
[۲] تصاویری که با دوربین‌های اینستامتیکِ کداک که دوربین‌هایی ارزان قیمت بودند گرفته میشدند. فیلم در این دوربین‌ها به راحتی لود می‌شود و برای دو قطع فیلم ۱۲۶ و ۱۱۰ ساخته می‌شدند.
منبع:


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
۴. همیشه به دانشجویانم می‌گویم که برای هر کسی مخاطبی وجود دارد، چه آثارش بر دیوار موزه، در رسانه‌ای دیجیتال و یا نمایشگاهی هنری باشد. برای نمایش آثار اکثر مردم، مکانی وجود دارد. وظیفه‌ی هر کسی است که مخاطبش را پیدا کند و من آن را پیدا می‌کنم. باور دارم که بسیاری از مردم آن مخاطب را از طریق اینستاگرام پیدا کرده‌اند و آثار بسیار جالبی را خلق کرده‌اند که اگر به خاطر این اپلیکیشن نبود، چیزی از آن آثار نمی‌شنیدیم.
استفن شور
حساب کاربری: stephen.shore
تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام: ۱۵۳ هزار نفر
میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست: ۳۰۰۰ لایک
پاسخ (بدون شماره‌گذاری و به صورت کلی):
در حالی که گستره‌ی وسیعی از کاربرد‌های صحیح برای اینستاگرام وجود دارد، من به ویژه به افرادی علاقه‌مندم که از اینستاگرام به عنوان رسانه‌‌ای برای بیان خلاق استفاده می‌کنند. اغلب افرادی که در اینستاگرام آن‌ها را دنبال می‌کنم، تصاویری را به اشتراک می‌گذارند که با موبایل‌شان و با در نظر داشتن اینستاگرام گرفته‌اند. بنابراین آن‌ها اندازه‎ی تصویر، روشنایی نمایشگری که منبع نورِ آن در پشت تصویر است و انتشارِ جهانیِ تصویر را در نظر دارند. همراه با این مسائل، جنبه‌ی دیگری از اینستاگرام که به نظرم مهم و مؤثر است، کمک برای ایجاد گروه‌هایی با افراد هم نظر است؛ زیرا بعضی مواقع احساس می‌شود ارتباطاتِ تصویریِ نزدیکی بین افراد وجود دارد. من از طریق اینستاگرام دوستانی صمیمی‌ پیدا کرد‌ه‌ام. گفتن این که هنر یک زبان جهانی است شاید کلیشه‌ای باشد، اما واقعا چنین است.عکاسی نوزاد
نوع عکاسی‌ای که اینستاگرام به آن گرایش دارد، دارای خصلتی یادداشت‌گونه است. این خصلت یادآور آثار تولید‌شده با دوربین پولاروید اس-ایکس ۷۰ [۲] در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی است‌. عکس‌های این دوربین مربع بودند و اندازه‌ای مشابه تصاویر در گوشی‌های همراه (آیفون‌های بزرگ) داشتند. با آن دوربین، مردم لحظات گذرایآتلیه کودک رویداد‌ها را عکاسی می‌کردند. واکر اوانز از آن برای عکاسی از علائم موجود در جاده استفاده می‌کرد. او هیچ‌وقت چنین تصاویری را با دوربین قطع بزرگ ۸ در ۱۰ اینچ خود نمی‌گرفت. از اوایل دهه‌ی هفتاد میلادی شیفته‌ی این نوع عکاسی بودم؛ یعنی زمانی که مشغول عکاسی برای مجموعه‌ی «میک-اُ-متیک» و «ظواهرآمریکایی» بودم.
معتقدم که اینستاگرام تأثیر جالبی گذاشت بر کسانی که عکاس نبودند. دوستانی دارم که شاهد بودم ارتباط تصویریِ به مراتب بیشتری با جهان برقرار می‌کنند؛ زیرا در حالی که روز خود را می‌گذارنند به این فکر می‌کنند که چه تصویری را در اینستاگرام به اشتراک گذارند. من شاهد استفاده‌ی رو به رشد از تصاویر خودآگاه بودم. منظورم تصاویری است که آگاهی‌ از تصویر بودنِ‌ خود را انتقال می‌دهند، در واقع اینکه عکس هستند و نه بازنمودی از جهان. برای مثال منظورم عکس‌هایی هستند که در آن مردم اجسامی را به قصد عکاسی‌شدن نگه داشته‌اند یا عکسی از زمین که در آن پای عکاس نیز پیداست.
منبع:


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
پاسخ عکاسان معروف تاد هایدو، استفن شور و مارتا کوپر به پرسش‌های سایت عکاسی
اختصاصی سایت عکاسی – از زمانی که فعالیت اینستاگرام به عنوان رسانه‌ای متکی بر عکس آغاز شد، پرسش‌های مختلفی درباره‌ی ماهیت عکاسی در اینستاگرام و تأثیرگذاری این روش ارتباطی بر کلیت عکاسی مطرح شد. به ویژه پس از آن‌که عکاسانی معروف و حرفه‌ای نیز با کارکرد‌هایی متفاوت در آن شروع به فعالیت کردند. در این راستا، پرسش‌هایی را برای تعدادی از عکاسان معروف و شناخته‌شده‌ که در اینستاگرام نیز حساب کاربری دارند، ارسال کردیم تا دیدگاه این عکاسان را درباره‌ی اینستاگرام و تاثیرات آن بر عکاسی جویا شویم. در ادامه، ابتدا پرسش‌هایی را مشاهده می‌کنید که به صورت مشترک برای این عکاسان فرستاده شده و پس از آن، پاسخ‌های عکاسان را در این بخش و بخش‌های آتی، بدون ترتیب خاصی در درج اسامی، می‌توانید بخوانید. لازم به ذکر است پرسش‌ها اواخر خردادماه ۱۳۹۷ برای عکاسان فرستاده شده و تصاویر و اطلاعات حاضر مربوط به بازه‌ی زمانی فوق است. عکاسی کودک 
پرسش‌ها: آتلیه نوزاد
۱. ممکن است نظر شما را درباره‌ی اینستاگرام به عنوان رسانه‌‌ای برای به اشتراک‌گذاری عکس بدانیم؟
۲. از دیدگاه شما اینستاگرام در عکاسی معاصر چه نقشی ایفا می‌کند؟
۳. شما برای چه مقاصدی در اینستاگرام، عکس به اشتراک می‌گذارید؟
۴. درباره‌ی کسانی که شهرت و هم‌چنین راه خود در عکاسی را از طریق به اشتراک گذاشتن تصاویر در اینستاگرام پیدا می‌کنند چه نظری دارید؟
تاد هایدو
حساب کاربری: Toddhido
تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام: ۶۸.۷ هزار نفر
میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست: ۳۰۰۰ لایک
پاسخ‌ها:
۱. ابتدا، اینستاگرام را دوست نداشتم، چون فکر می‌کردم که این رسانه در واقع ماهیت اصلی عکاسی را از بین می‌برد. از آن زمان، احساس من نسبت به اینستاگرام کمی تغییر کرده است. از موقعی که فعالیتم را در اینستاگرام با ایجاد حساب کاربری‌ام و به اشتراک گذاشتن تصاویر اینستامتیکی [۱] که می‌ساختم، شروع کردم، که این ‌کار تقریبا مانند تغذیه کردن چیزی با دی اِن اِی خودش است، چیزی جالب شکل‌ گرفت. پس از مدتی ارزش واقعی این رسانه را که ایجاد ارتباط بالقوه با افراد زیادی از سراسر جهان بود را درک کردم.
۲. تا آن‌جایی که اطلاع دارم، در درجه‌ی اول به عنوان ابزاری تبلیغی از اینستاگرام استفاده می‌کنم. هم‌چنین اینستاگرام را راهی برای دیدن آثار افرادی می‌بینم که در نبود اینستاگرام شانسی برای دیدن‌شان نداشتم.
۳. فهمیده‌ام که می‌توانم با اینستاگرام،دوربین  چیز‌هایی را که به آن‌ها علاقه‌مندم و هم‌چنین تصاویر پشت‌صحنه‌ی بیشتری از فرایند کاری‌ام را با مخاطبانم به اشتراک بگذارم. من تنها درباره‌ی رابطه‌ی خودم با این رسانه صحبت می‌کنم، اما معتقدم که افرادی نیز هستند که از آن استفاده‌ای جهت ثبت خاطرات دارند که به نظرم به شرطی که در آن زیاده‌روی نشود (مانند وقتی که این‌ کار از خودشیفتگی ناشی ‌شود)، جالب است. هر چه باشد، اینستاگرام احتمالاً چیزی است که «سلفی‌ها» را به پدیده‌ای رایج تبدیل کرد و جایگاهش را تا حدی بالا برده است که امروزه به عنوان واژه‌ای در فرهنگ‌های لغت جدید وجود دارد. همچنین اینستاگرام این قدرت را دارد که جهانی را که ما می‌شناسیم در جهتی بهتر یا بدتر تغییر دهد.
منبع:


:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

فوکوس انتخابی

 

در عکاسی ماکرو یا کلوزآپ، فوکوس انتخابی (selective focus) برای جذب نگاه بیننده به قسمتی خاص از تصویر استفاده می شود. این کار با استفاده از یک عمق میدان کم انجام می شود. فوکوس انتخابی، برای برجسته کردن یک المان برجسته در صحنه و مات (تار) کردن همه چیز های دیگر برای حذف عوامل حواس پرتکن ایده آل است.

 

نکته: هنگام کار کردن با عمق میدان کم یا باریک، شما باید نقطه فوکوس تان را دقیقا روی جایی که در کادر می خواهید قرار دهید. در غیر این صورت کاملا واضح خواهد بود که جایی می خواستید شارپ باشد مات شده است. مردم اشتباهات در ترکیب بندی را خیلی زود تر از اجراهای موفق متوجه می شوند.

[عکاسی خلاقانه با ماتی یا تاری عمدی]

۳

عکاسی از میان چیزی

 

چیزی را جلوی لنز قرار دهید تا سطحی از نرمی به تصویر اضافه کنید. این چیز می تواند کل لنز را بپوشاند یا دور آن پیچیده شود تا تنها لبه ها را نرم کند.

 

شما می توانید از این موارد استفاده کنید:

 

– نایلون کشیده شده بر روی کل لنز

 

– پارچه گاز پانسمان پیچیده شده در اطراف لنز

 

– فیلم پلاستیکی بر روی کل لنز یا پیچیده شده در اطراف آن

 

– فیلترهای آغشته شده به وازلین

 

– نگه داشتن پارچه یا گل در جلوی بخشی از لنز برای اضافه کردن نرمی (در عکاسی از گل ها رایج است)

۴

ICM (حرکت عمدی دوربین)

 

حرکت عمدی  دوربین هنگامی است که دوربین در طی نوردهی طولانی یعنی زمانی که شاتر باز است، برای اضافه کردن تاری به تصویر به طور عمدی حرکت داده می شود. در صورت عکاسی در نور روز، یک فیلتر کاهنده نور (ND) می تواند با ارائه یک سرعت شاتر کمی طولانی به شما کمک کند. آتلیه کودک 

[مثال عکاسی با حرکت عمدی دوربین ICM]

ژست مادران باردار

شما ممکن است این تکنیک را در  عکس های جنگل هایی با پایه های عمودی تنه درختان دیده باشید.

لنزهای کلاسیک

سعی کنید لنزهای «Helios» یا «Vivitar» (یا گزینه های دیگر) و محل نصب یا مانت های (mount) مربوط به آنها را برای دوربین خود بخرید. بسیاری از این لنزها جلوه های بصری غیر منتظره ای دارند (که گاهی اوقات به عنوان یک عیب دیده می شود)، اما می توانند به طور موثر برای عکس های خلاقانه مورد استفاده قرار گیرند.

۶

لنزهای تخصصی

 

لنزبیبی (Lensbaby) طیف وسیعی از ترکیبات لنز را برای ایجاد انواع افکت های نرم به شما ارائه می دهد.

[عکاسی خلاقانه با ماتی یا تاری عمدی]

 

لنزبیبی Velvet 56 در F1.8 بسیار نرم است و یک جلوه فریبنده به تصویر می بخشد.

۷

فیلترها

 

فیلترهای Soft Focus (فوکوس نرم) به جلوی لنز شما وصل می شوند و برای پرتره و کارهای اسرارآمیز و فریبنده مفید هستند. البته، بسیاری از افراد این افکت را در پس پردازش از طریق فتوشاپ نیز شبیه سازی می کنند.

[عکاسی خلاقانه با ماتی یا تاری عمدی]

ن

نتیجه گیری

 

آن دسته از شما عزیزان که تلاش می کنید تا تمام عکس هایتان تا حد ممکن واضح و شارپ باشد، به تلاش خود ادامه دهید. اما برای شما که تنوع، انعطاف پذیری، و خلاقیت بیشتری در کار خود می خواهید، جا برای کار کردن و ایجاد آن سبک تصویر نیز وجود دارد.

 

به خودتان فرصت دهید تا آرام باشید، آزمایش کنید، و چیزی منحصر به فرد خلق کنید!

 

امیدواریم این آموزش عکاسی لنزک مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته، به شما ایده های جدید داده و به دانش عکاسی شما افزوده باشد. لطفا نظرتان درباره این آموزش، و اگر تکنیک دیگری در این زمینه بلد هستید با ما و لنزکی های دیگر به اشتراک بگذارید.

[عکاسی خلاقانه با ماتی یا تاری عمدی]

 

نویسنده: استیسی هیل (Stacey Hill)

 

منبع:

لنزک



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 بهمن 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 84 صفحه بعد