آموزش ۱۰ نکته ترکیب بندی عکاسی قسمت آخر
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

آمی و اندی کاوث (Amii & Andy Kauth) – اینستاگرام
قبل از کلیک کردن بر روی دکمه شاتر، باید استفاده از ابزارهای مختلف برای ایجاد خطوط هدایتگر و الگوها را در نظر بگیریم. در این مورد، برای گرفتن عکس فوق، از یک لوله فلزی برای ایجاد یک حلقه نورانی (لنز فلیر) برای کادربندی سوژه استفاده شده. از آزمایش کردن نترسید، به خصوص هنگامی که خطوط هدایتگر، الگوها، یا بافت های طبیعی در ترکیب بندی خود ندارید.عکاسی بارداری
با عکاسی از میان لوله های مسی (لوله های فلزی) می توانید افکت لنز فلیر (lens flare) و درخشش نور حلقه ای زیبایی برای کادربندی سوژه عکاسی خود استفاده نمایید.
آموزش تکنیک عکاسی: یکی از تکنیک های ایجاد لنز فِلِیر (lens flare) جالب، عکاسی از میان لوله فلزی می باشد. عکاسی از میان لوله های مسی، که در عکس فوق مشاهده می نمایید، به شما کیفیت و رنگ درخشش یا فلیر جالبی خواهد داد. آتلیه کودک

عکاسی از میان لوله مسی به شما چنین لنز فلیری خواهد داد. ۵۰mm, ISO 100, f/1.8, 1/2000 sec

ونسا جوی (Vanessa Joy) – اینستاگرام
قبل از فشردن دکمه شاتر، فقط یک ثانیه نفس بکشید. گاهی اوقات ما بسیار سریع کلیک می کنیم و یک لحظه برای برقراری ارتباط با سوژه و پیدا کردن بهترین عکس ممکن وقت نمی گذاریم.
برای این عکس، یک لحظه به عروس وقت داده شد تا آرام شود. این زمان کوتاه حالت چهره او را به طور کامل تغییر داد.
مگان آلن (Megan Allen) – اینستاگرام
استفاده از محیط اطراف برای جلب توجه به سمت سوژه یا سوژه ها راه جالبی است که به بینندگان خود اجازه دهید در کادر گشت بزنند، اما به سمت سوژه بازگردند (که همیشه هدف همین است).
جی کاساریو (Jay Cassario) – اینستاگرام
همه چیز برای من با نور شروع می شود و این که چطور می توانم از آن به طور خلاقانه برای ایجاد یک ترکیب بندی جالب استفاده کنم. اولین کاری که من هنگام تنظیم یک عکس یا شروع فکر کردن در مورد ترکیب بندی آن انجام می دهم، این است که تصمیم می گیرم که چطور می خواهم از نور، یا فقدان نور (سایه) استفاده کنم. ترکیب بندی چیزی جز جلب توجه بیننده به سمت سوژه نیست.
اولین سوالی که این روند را آغاز می کند این است که من چطور می خواهم از نور برای انجام آن روند استفاده کنم. عوامل بسیار زیاد دیگری نیز در این امر دخیل هستند، مانند خطوط هدایتگر و قرارگیری سوژه، اما در نهایت برای من همه چیز با نور آغاز می شود و این که چطور می خواهم از آن استفاده کنم. روش استفاده من از نور طبیعی بخش بزرگی از چیزی است که کمک می کند کارم را برجسته کنم، و ترکیب بندی های من دقیقا بر این اساس هستند.
پای جیرسا (Pye Jirsa) – اینستاگرام
قبل از فشردن دکمه شاتر دوربین، لبه های کادر را بررسی کنید. به دنبال اشیاء ناخواسته و حواس پرتی ها بگردید. در این صحنه، به راحتی می توان شلنگ ها را به طور اتفاقی در کادر قرار داد. اشتباهات کوچک مانند این می توانند ساعت ها وقت ما را در پس پردازش بگیرند.
امیدوارم دفعه بعد که خواستید دکمه شاتر را بفشارید، کمی وقت بگذارید و در مورد آنچه که واقعا می خواهید با انتخاب های ترکیب بندی خود ایجاد کنید، فکر کنید. نکات این آموزش عکاسی به شما کمک می کنند تا یاد بگیرید و روی هم رفته هنرمند بهتری شوید.
لطفا برایمان در بخش نظرات (پایین صفحه) بنویسید کدام نکته را مهم تر یا مفید تر یافتید و یا خودتان این کار را انجام می دهید. همچنین اگر توصیه ای برای «قبل از فشردن دکمه شاتر» دارید با ما به اشتراک بگذارید.
نویسنده: پای جیرسا (Pye Jirsa)
منبع:

لنزک





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: